عضو شورای شهر:

مراغه به نردبان‌های بلند آتش‌نشانی نیاز دارد

1401/05/20 - 09:15 - کد خبر: 71082 نسخه چاپی

نصر: جلسه شورای استان آذربایجان‌شرقی روز گذشته، در تبریز و با حضور مدیرکل امور شهری استانداری برگزار، و فرصتی فراهم شد تا نماینده مراغه در شورای استان نیازهای فراشهرستانی مجموعه مدیریت شهری از جمله نردبان‌های بلند آتش‌نشانی و جذب نیروهای متخصص شهرسازی در شهرداری را مطرح کند.

به گزارش نصر، نماینده شهرستان مراغه در شورای استان پس از اتمام این جلسه و در گفت‌وگو افزود: درخواست‌های پی‌درپی برای تامین اعتبار و خرید نردبان آتش‌نشانی برای اطفای حریق در ساختمان‌های مرتفع تا به امروز نتیجه‌ای در پی نداشه است.
«رضا عسکری» اضافه کرد: اگر در یکی از ساختمان‌های مرتفع مراغه آتش‌سوزی اتفاق بیافتد، در پایین ساختمان باید نظاره‌گر باشیم و بر همین اساس علاج واقعه قبل از وقوع باید کرد.
وی در جلسه شورای استان موارد متعدد دیگری چون نیاز مراغه به اتوبوس‌های درون‌شهری، تعیین‌تکلیف نیروهای پروژه‌ای و بهبود عملکرد کمیسیون ماده پنج را مطرح کرده که بخشی از آنها در این مجال بازتاب می‌یابد.

مراغه تنها ۲۰ دستگاه اتوبوس درون‌شهری دارد
عضو شورای اسلامی شهر مراغه بیان کرد: جمعیت ۲۰۰ هزار نفری شهر مراغه حداقل به ۱۰۰ دستگاه اتوبوس نیاز دارد اما مجموع اتوبوس‌های بخش خصوصی و در تملک شهرداری به ۲۰ دستگاه می‌رسد. 
«عسکری» با بیان اینکه جمعیت بی‌بضاعت طی بیشتر موارد در حاشیه شهرها سکونت دارند، اظهار داشت: کمبود اتوبوس‌های درون‌شهری موجب شده تا تردد این قشر برای رفع نیازهای ضروری با مشکل مواجه شود.

نیروهای متخصص حوزه شهرسازی در شهرداری جذب می‌شوند
نماینده شهرستان مراغه در شورای استان بیان کرد: اخذ مجوزهای لازم برای جذب نیروهای متخصص حوزه شهرسازی در شهرداری‌ها نیز در جلسه شورای استان مطرح شد؛ مطالبه‌ای که به گفته مدیرکل امور شهری استانداری اخیرا این مجوز از وزارت کشور اخذ شده است.
به گفته «عسکری» نیاز شهرداری مراغه به نیروهای متخصص حوزه شهرسازی باید در اسرع وقت به استانداری اعلام و شرایط لازم برای جذب فراهم شود. 
وی با بیان اینکه کارمندان شهرداری از حقوق و مزایای مناسب برخوردار نیستند، اضافه کرد: در این جلسه افزایش حقوق پرسنل شهرداری و واقعی کردن اضافه‌کاری پرداختی و ایجاد عدالت در پرداخت نیز مطرح شد.

نیروهای پروژه‌ای شهرداری‌ها باید تعیین تکلیف شود
نماینده شهرستان مراغه در شورای استان با بیان اینکه شهرداری مراغه ۲۵ نفر نیروی پروژه‌ای دارد، اظهار داشت: نیروهای پروژه‌ای که در شهرداری‌های استان و کشور مشغول به کار هستند باید تعیین تکلیف شوند.
«عسکری» همچنین در این جلسه پرداخت عوارض آلایندگی واحدهای تولیدی به شهرداری‌ها را مورد تاکید قرار دارد و ایجاد ساز و کار قانونی برای دریافت این عوارض را خواستار شد.

فاصله زمانی در تشکیل کمیسیون ماده ۵ کاهش یابد
عضو شورای اسلامی شهر مراغه بیان کرد: فاصله زمانی در تشکیل کمیسیون ماده پنج باید کاهش یابد و مصوبه‌های آن نیز باید به موقع و در اسرع وقت ابلاغ شود. 
«عسکری» با بیان اینکه کاهش میزان فضای باز واحدهای مسکونی از ۲۰ متر به ۱۵ متر ضروری است، ادامه داد: مراغه ۱۳۰ انبوه‌ساز شناسنامه‌دار دارد و بالا بودن فضای باز یکی از علل فرار آنان از این شهرستان به شمار می‌رود.


در جلسه روز گذشته شورای استان همچنین با حضور مدیرکل امور شهری استانداری از «رضا عسکری» نماینده شهرستان مراغه در این شورا قدردانی شد. 
مراغه به نردبان‌های بلند آتش‌نشانی نیاز دارد خبرگزاری ایرنا

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار