مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان؛

آذربایجان شرقی ۱۴ شهید خبرنگار تقدیم کشور کرده است

1401/05/19 - 11:58 - کد خبر: 70973 نسخه چاپی

نصر: مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران آذربایجان شرقی گفت: این استان در طول دوران هشت سال دفاع مقدس تعداد ۱۴ شهید خبرنگار تقدیم اسلام و انقلاب کرده است.

به گزارش نصر، جابر ابوالفتح زاده روز چهارشنبه، ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای رسانه و خبرنگار و بزرگداشت یاد و خاطره شهید صارمی، رسالت تبیین فرهنگ ایثار و شهادت را همگانی خواند و بر ادامه راه شهدا و ایثارگران تاکید کرد.
وی رسالت آگاه سازی عمومی را بسیار سنگین و مهم توصیف و اضافه کرد: پاسداری از میهن اسلامی و دستاوردهای انقلاب اسلامی با خون هزاران شهید گلگون کفن محقق شده و در زمان حاضر باید قدردان این تلاش ها و جان فشانی ها باشیم.
ابوالفتح زاده روز خبرنگار را در تاریخ فرهنگی کشور مهم خواند و با بیان اینکه رسالت اطلاع رسانی و آگاه سازی دشوار و سنگین است، اظهار داشت: بخشی از رسالت آموزش و تربیت جامعه بر عهده خبرنگاران و اصحاب رسانه است تا ضمن اطلاع رسانی، با چشمان تیزبین خود موانع، مشکلات و گره ها را شناسایی و نسبت به رفع آنها اطلاع رسانی و ارایه طریق نمایند.
وی با قدردانی از تلاش های بی وقفه خبرنگاران و اصحاب رسانه آذربایجان شرقی که در جهت ترویج فرهنگ ایثار و شهادت تلاش می کنند، گفت: شهدا و ایثارگران برای دفاع از مرز و بوم این کشور از بهترین سرمایه زندگی که همانا جان شیرین خود بود، گذشتند و امنیت را به ارمغان آوردند و اکنون وظیفه قدردانی از این جانفشانی ها بر عهده تمام مردم و اقشار مختلف مردم به خصوص فرهیختگان و اصحاب قلم است.
"علی نبی‌پور انگجی"  متولد سال ۱۳۳۹ شهر تبریز به عنوان نخستین خبرنگار شهید دوران دفاع مقدس به شمار می رود که روز ۷ مرداد ماه سال ۱۳۶۱ در عملیات ˈرمضان ˈ‌در جنوب شلمچه مورد اصابت تیر دژخیمان بعثی قرار گرفت و شهید شد.
او به سال ۱۳۵۹ حرفه خبرنگاری را در سازمان خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) آغاز کرد و با آغاز جنگ تحمیلی در زمره اولین داوطلبان برای دفاع از سرزمین همیشه سربلند ایران قرار گرفت و در مدت فعالیت خود در سازمان به دلیل حضور مستمر در جبهه‌ بارها از سوی مسئولین تشویق و قدردانی شد.
آخرین سمت این خبرنگار پیش از شهادت، سرپرستی دفتر ایرنا در یاسوج بود.
۱۷ مرداد ماه سال ۱۳۷۷سالروز شهادت محمود صارمی خبرنگار ایرنا در مزارشریف افغانستان در تقویم ایران اسلامی به عنوان روز خبرنگار نام گذاری شده است.
انتهای پیام/
آذربایجان شرقی ۱۴ شهید خبرنگار تقدیم کشور کرده است خبرگزاری ایرنا

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار