مدیرکل دفتر مدیریت ارتباط با مشتریان شرکت ملی پست خبر داد:
برای دریافت گذرنامه به واحدهای پستی مراجعه نکنید
نصر: مدیرکل دفتر مدیریت کیفیت و ارتباط با مشتریان شرکت ملی پست تاکید کرد برای دریافت گذرنامه به واحدهای پستی مراجعه نکنید، بلکه به سامانه رهگیری پست مراجعه کرده یا با درگاه ۱۹۳، برای گرفتن راهنماییهای کامل تماس بگیرید.
به گزارش نصر، محمد اخلاقی در گفتوگو یی اظهار کرد: در ایام اربعین تعداد زیادی از هموطنان برای حضور در عتبات عالیات مهیا میشوند و با توجه به ضرورت همراه داشتن گذرنامه برای عبور از مرز عراق برای رفتن به کربلای معلی، این موضوع از ماههای قبل در دستور کار شرکت ملی پست قرار گرفت و با همکاری با مجموعه پلیس در حوزه صدور گذرنامه، تمام تلاشها بر این بود که در سریعترین زمان و بلافاصله ممکن پس از صدور گذرنامه در اقصینقاط کشور، در نشانی که هموطنان اعلام کردند، گذرنامه آنها ارسال شود.
وی در پاسخ به اینکه فرآیند ارسال گذرنامه از زمان درخواست تا دریافت چقدر طول میکشد، گفت: ابتدا باید اشخاص درخواست گذرنامه را در دفاتر پلیس+۱۰ بدهند و بالافاصله پس از چاپ و تحویل به پست، ما در سریعترین زمان ممکن که در دورترین شهرمایمان بین سه تا چهار روز است، گذرنامه را تحویل میدهیم. از آنجایی که حجم کار در روزهای آخر افزایش پیدا میکند و فرآیند چاپ گذرنامه هم زمانبر است، از هموطنان خواهش میکنیم که در اسرع وقت درخواستهایشان را انجام داده و این فرآیند را به روزهای آخر موکول نکند تا به مشکل برنخورند.
مدیرکل دفتر مدیریت کیفیت و ارتباط با مشتریان شرکت ملی پست ادامه داد: البته در حال حاضر حجم زیادی گذرنامه در طول روز صادر میشود که یک پیک به مجموعه نیروی انتظامی وارد کرده و قاعدتا بخشی از درخواستها هم به روزهای آخر موکول میشود که بلافاصله بعد از تحویل به پست، همکاران ما این مرسولات حاوی گذرنامه را ارسال میکنند و بخشنامههای تاکیدی هم ابلاغ شده که ارسال گذرنامهها در اولویت تحویل قرار گیرد، بنابراین بلافاصله بعد از اینکه گذرنامه وارد چرخه پستی شود، به نشانی که از سوی هموطنان اعلام شده، ارسال میشود.
اخلاقی خاطرنشان کرد: اگر بارکد مرسولههای پستی هموطنان احصا شده، میتوانند از طریق سایت
post.ir و سامانه رهگیری پست، مرسوله خود را رهگیری کنند و متوجه شوند که گذرنامهشان در چه مرحلهای قرار دارد، اما خواهش میکنیم هموطنان به باجههای پستی مراجعه حضوری نداشته باشند، بهخصوص در شرایط کرونا که احتمال بیماری وجود دارد و به خطر میاندازد و همچنین عملیات پردازش مرسولات و گذرنامه سایر افراد را با خلل مواجه میکند. مهمترین درگاه ما همان درگاه رهگیری است و اگر نیاز به راهنمایی هم داشتند میتوانند با شماره ۱۹۳ که شماره مرکز تماس شرکت ملی پست است تماس گرفته و راهنمایی لازم و زمان حدودی دریافت گذرنامه خود را دریافت کنند.
انتهای پیام/
خبرگزاری عصرایران