رییس سازمان بهزیستی کشور؛،

حدود ۵۳ هزار معلول جسمی حرکتی شدید به زخم بستر مبتلا هستند

1398/08/29 - 13:16 - کد خبر: 7084 نسخه چاپی

نصر:رییس سازمان بهزیستی کشور به افراد دارای معلولیت‌های جسمی حرکتی شدید و خیلی شدید وابسته به بستر اشاره کرد و گفت: حدود ۵۳ هزار نفر از این افراد با زخم بستر دست به گریبان هستند که بیش از ۴۰ درصد جمعیت بیماران دارای معلولیت جسمی و حرکتی وابسته به بستر را تشکیل می‌دهد.

به گزارش نصر به نقل ازایرنا،  وحید قبادی دانا روز چهارشنبه در مراسم افتتاحیه چهارمین کنگره بین‌المللی و ششمین کنگره ملی زخم و ترمیم بافت افزود: نیاز است یک همکاری بین بخشی میان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، سازمان بهزیستی کشور، موسسات غیر دولتی در حوزه بهداشت و درمان و مراکز تحقیقاتی صورت گیرد تا زنجیره خدمت‌رسانی بهتر در این زمینه ایجاد شود.

وی با اشاره به اینکه ۲۶ هزار بیمار دارای ضایعه نخاعی زیر پوشش سازمان بهزیستی کشور هستند، افزود: از این افراد حدود ۱۱ هزار نفر با زخم بستر دست به گریبان هستند که حدود ۴۲ درصد جمعیت این بیماران را تشکیل می‌دهد.

رئیس سازمان بهزیستی کشور بیان داشت: اقدامات پیشگیرانه برای جلوگیری از ضایعات نخاعی باید انجام شود و ما در همین راستا پیشگیری‌های سطح دوم و سوم را در دست اجرا داریم.

وی با اشاره به اینکه تحقیقات پایه‌ای مبنای کار است، افزود: تحقیقات کاربردی که منجر به نتیجه شود و بتواند مشکلات معلولیت‌ها را برطرف کند، باید تقویت بیشتری یابد.

قبادی دانا ادامه داد: زخم‌های مزمن هم می‌تواند سبب کاهش طول عمر شود و در برخی موارد نیز موجب مرگ می‌شود.

وی افزود: ابتلا به زخم مزمن می‌تواند هزینه‌های زیادی را در حوزه سلامت کشور ایجاد کند، بنابراین افزایش آگاهی افراد و بیماران و کادر پزشکی درمانی در این زمینه موثر خواهد بود.

قبادی دانا افزود: زخم‌های مزمن مانند بسیاری از موضوعات به پیشگیری نیاز دارد، در این حوزه نیز نیازمند آگاهی‌بخشی هستیم، بعد از آن بررسی گروه‌های پر خطر و پس شناسایی آنان باید انجام شود، پرداختن به درمان مشکلات مبتلایان و در نهایت بازتوانی افراد، از دیگر موضوعاتی که باید مورد توجه جدی قرار گیرد.

رییس سازمان بهزیستی یادآور شد: تقریبا بیش از هزار مرکز نگهداری شبانه‌روزی در کشور داریم که بیش از ۴۷ هزار نفر در آنها نگهداری می‌شوند. 

انتهای پیام/

حدود ۵۳ هزار معلول جسمی حرکتی شدید به زخم بستر مبتلا هستند نصر


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار