در گفت وگوی تلفنی با جوزف بورل/

امیرعبداللهیان: دیدگاه‌های ایران درباره ایده‌های ارائه‌شده از سوی«مورا» به وی‌ منتقل شده است

1401/05/17 - 22:20 - کد خبر: 70797 نسخه چاپی

نصر: وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران گفت: دیدگاه‌ها و ملاحظات جمهوری اسلامی ایران درباره ایده‌های ارائه‌شده از سوی «انریکه مورا» به وی‌ منتقل شده است.

به گزارش نصر، حسین امیرعبداللهیان، وزیر امور خارجه کشورمان عصر دوشنبه(۱۷ مرداد) در تماس تلفنی با «جوزف بورل» مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا، با وی در مورد تحولات دور تازه گفت‌وگوهای رفع تحریم در وین به بحث و تبادل نظر پرداخت.
وزیر امور خارجه کشورمان در این تماس با تأکید بر اینکه هیأت مذاکره‌کننده ایرانی با اراده و جدیت برای دستیابی به توافق در وین حضور داشته و ایده‌های سازنده‌ای را برای حل و فصل موضوعات باقی‌مانده ارائه داد، اظهار کرد: دیدگاه‌ها و ملاحظات جمهوری اسلامی ایران درباره ایده‌های ارائه‌شده از سوی انریکه مورا به وی‌ منتقل شده است و انتظار می‌رود همه طرف‌ها برای دستیابی به متن نهایی توافق از خود اراده و جدیت نشان دهند.
امیرعبداللهیان ضمن تمجید از تلاش‌های هماهنگ‌کننده جهت تسهیل دستیابی به توافق، تصریح کرد که توافق نهایی باید تأمین‌کننده حقوق و منافع ملت ایران بوده و رفع پایدار موثر تحریم‌ها را تضمین نماید.
امیرعبداللهیان در پایان ابراز امیدواری کرد که با واقع‌بینی و اجتناب از اتخاذ مواضع غیرسازنده، به خصوص از سوی آمریکا، مسیر دستیابی به توافق هموار شود.
 عصر امروز یک مقام ارشد وزارت امور خارجه  ایران در یک موضع گیری رسانه ای در مورد این دور از مذاکرات وین، گفت : در ۴ روز گذشته مذاکرات فشرده‌ای در خصوص چند موضوع باقی‌مانده برای اطمینان از تامین ملاحظات و نگرانی‌های کشورمان برگزار شد. در جریان این گفت وگوها ما مواضع خود را با طرف‌های مقابل به اشتراک گذاشتیم و در برخی موضوعات نیز پیشرفت‌های نسبی حاصل شد.
وی افزود: با توجه به مباحث صورت گرفته طی چهار روز گذشته، امروز انریکه مورا چند ایده در مورد برخی موضوعات باقی‌مانده به طرف‌ها ارائه داد.
این مقام ارشد وزارت امور خارجه ایران ادامه داد: ما به محض دریافت این ایده‌ها، پاسخ و ملاحظات اولیه خود را به ایشان منتقل کردیم، اما طبیعتا این موارد نیازمند بررسی جامع هستند و ما نظرات و ملاحظات تکمیلی خود را به هماهنگ‌کننده و سایر طرف‌ها منتقل خواهیم کرد.
وی تاکید کرد: بدون تردید اصل اساسی برای ما حراست از حقوق و تأمین منافع ملت ایران است. احقاق این حقوق و تامین منافع و تضمین اجرای پایدار تعهدات طرف مقابل و جلوگیری از تکرار رفتارهای غیرقانونی آمریکا، دغدغه جدی تیم مذاکره‌کننده است.
انتهای پیام/
 امیرعبداللهیان: دیدگاه‌های ایران درباره ایده‌های ارائه‌شده از سوی«مورا» به وی‌ منتقل شده است نصر

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار