خبر/

همکاری‌های رو به رشد ایران و آفریقا با امضاء چندسند راهبردی

1401/05/15 - 16:03 - کد خبر: 70721 نسخه چاپی

نصر: مدیرکل امور بین‌الملل وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی از امضاء هفت سند همکاری میان ایران و بروندی خبر داد.

به گزارش نصر، حامد فروزان در تشریح این خبر افزود: در سفر رئیس‌جمهور بروندی به ایران و در کمیسیون مشترک بین دو کشور که به ریاست وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی برگزار شد، هفت سند همکاری با موضوعات لغو روادید برای گذرنامه‌های سیاسی و خدمت، کشاورزی، حمایت متقابل سرمایه‌گذاری بین دو دولت، بازرگانی، بهداشت و درمان و آموزش‌های فنی‌وحرفه‌ای به امضا رسید.
وی نیاز به واردات در حوزه محصولات پتروشیمی، مواد غذایی و خوراکی، تجهیزات پزشکی، ماشین‌آلات راه‌سازی و صنایع ساختمانی را عمده‌ترین نیازمندی‌های این کشور برشمرد و تاکید کرد:در همه این موارد جمهوری اسلامی ایران دارای توانمندی و ظرفیت بالایی است و ما آمادگی کامل برای یاری رسانی در این زمینه‌ها را داریم.
آقای فروزان با اشاره به درآمد قابل توجه کشور بروندی از بخش کشاورزی همچنین استخراج الماس، از آن‌ها به عنوان زمینه مناسب برای همکاری دو جانبه برای فرآوری خبرداد.
نشست هماهنگی نخستین اجلاس کمیسیون مشترک ایران و بروندی با حضور مدیرکل امور بین‌الملل وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و نمایندگان سازمان‌ها و دستگاه‌های تابعه این وزارتخانه و طرف بروندی برگزار و هفت سند به امضاء رسید.
انتهای پیام/
همکاری‌های رو به رشد ایران و آفریقا با امضاء چندسند راهبردی نصر

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار