مدیرکل امور روستایی و شوراهای استانداری آذربایجان شرقی:

رسیدگی به روستاها و مناطق محروم از اولویت‌های دولت سیزدهم است

1401/05/15 - 15:36 - کد خبر: 70714 نسخه چاپی

نصر: مدیرکل امور روستایی و شوراهای استانداری آذربایجان شرقی رسیدگی به مناطق محروم و روستاها را از اولویت‌های اساسی دولت مردمی دانست و گفت: حکمرانی مطلوب روستایی مغفول واقع شده است.

به گزارش نصر، محمد اسکندری در جلسه بررسی مسائل و مشکلات روستایی شهرستان میانه، تاکید کرد: علی رغم وجود منابع، توان و ظرفیت نیروی انسانی و وجود خیران و سرمایه گذاران، به خاطر الگوی رفتاری و مدیریت غیراصولی، خروجی لازم در حوزه توسعه روستایی حاصل نشده است.
وی، جلب و جذب سرمایه گذاران را ظرفیت بزرگی در راستای توسعه و عمران هر چه بیشتر روستاها با توجه به اعتبارات محدود دولت عنوان کرد و برگزاری همایش‌هایی سرمایه گذاری در این زمینه را خواستار شد.
اسکندری، به صحنه آوردن مردم جهت رفع مشکلات را نکته‌ای کلیدی خواند و افزود: خواسته انقلاب نیز حضور مردم در صحنه بوده و بدون مردم موجودیت ما مسئولان نیز زیر سوال می‌رود.
وی، برخورد صادقانه با مردم، تلاش، پاکدستی و امانتداری از سوی مسئولان را سبب اعتمادزایی در بین مردم عنوان و تصریح کرد: با ایجاد اعتماد، مردم وارد صحنه شده و به مشارکت می‌پردازند که در روستاها نیز به مهاجرت معکوس نیز منجر می‌شود.
مدیرکل امور روستایی و شوراهای استانداری آذربایجان شرقی به تشکیل قرارگاه جهادی آبرسانی به روستاها در استان اشاره کرد و افزود: با هماهنگی و تعامل وزارت نیرو و قرارگاه امام حسن مجتبی (ع) مقرر شده ۲۵۰ روستا در استان آبرسانی شود؛ همچنین توان آبرسانی به ۵۰۰ روستای دیگر نیز هست و با تصمیمات اتخاذ شده ظرف ۳۵ ماه آتی برای همیشه مشکل آب شرب روستاها حل خواهد شد.
انتهای پیام/
رسیدگی به روستاها و مناطق محروم از اولویت‌های دولت سیزدهم است خبرگزاری مهر

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار