رییس دانشگاه علوم پزشکی استان؛

چهار شهرستان آذربایجان‌غربی در وضعیت قرمز کرونایی قرار گرفتند

1401/05/15 - 13:28 - کد خبر: 70672 نسخه چاپی

نصر: رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی آذربایجان‌غربی با اشاره به افزایش شهرستان های با وضعیت قرمز در نقشه کرونایی استان گفت: طبق آخرین بررسی‌ها، وضع چایپاره، پلدشت، میاندوآب و نقده از لحاظ کرونایی قرمز شده است.

به گزارش نصر، محمدامین ولی‌زاد روز شنبه در گفت وگویی با درخواست از مردم برای افزایش روزافزون پروتکل‌های بهداشتی افزود: در حال حاضر همچنین سه شهرستان ارومیه، اشنویه و شاهین‌دژ در وضعیت نارنجی کرونایی هستند.
وی اضافه کرد: طبق آخرین وضعیت رنگی ارائه شده از سوی وزارت بهداشت، شهرستان های ماکو، شوط، خوی، سلماس و چالدران در شمال آذربایجان غربی و مهاباد، بوکان، تکاب، پیرانشهر و سردشت وضعیت زرد کرونایی دارند.
رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی آذربایجان غربی گفت: طبق برآوردها وضع شهرستان‌های پلدشت، اشنویه و میاندوآب نسبت به هفته گذشته بدتر و وضعیت شهرستان خوی نسبت به هفته پیش بهتر شده ولی بقیه مناطق استان تغییری نکرده است.
دکتر ولی‌زاد با اشاره به قرمز و نارنجی شدن وضعیت کرونایی ۲۵۹ شهرستان کشور ادامه داد: رعایت پروتکل‌های بهداشتی و اهتمام ویژه به انجام واکسیناسیون توسط همه افراد جامعه در این شرایط ضروری است که امیدواریم با همکاری مردم، روند حرکت به سمت افزایش شهرستان های با وضعیت قرمز، متوقف شود.
به گزارش ایرنا، آذربایجان غربی از اواسط اسفند پارسال فروکش خیز ششم کرونا را تجربه کرده بود ولی طی پنج هفته اخیر با افزایش تعداد مبتلایان سرپایی و در سه هفته اخیر با افزایش بیماران بستری روبرو بوده است.
چهار شهرستان آذربایجان‌غربی در وضعیت قرمز کرونایی قرار گرفتند خبرگزاری ایرنا

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار