خبر/

سخنرانی نامزد نخست وزیری در انگلیس جنجالی شد

1401/05/15 - 11:11 - کد خبر: 70636 نسخه چاپی

نصر: سخنرانی بخت نخست جانشینی بوریس جانسون در انگلیس با اعتراض شدید حاضران در هنگام سخنرانی مواجه شد.

به گزارش نصر، وزیر خارجه انگلیس که به همراه «ریشی سوناک» وزیر مستعفی خزانه داری دولت جانسون و یکی از دو نامزد جانشینی اوست در حال سخنرانی انتخاباتی بود که پنج تن از فعالان مدنی به عملکرد دولت انگلیس و افزایش هزینه‌های زندگی اعتراض کردند که بدست ماموران امنیتی به خارج از سالن کشیده شدند.
 

لیز تراس که در گزارش نظر سنجی‌ها از او به عنوان بخت نخست جانشینی جانسون یاد می‌شود هنگام سخنرانی با فریاد اعتراض فعالان مدنی که با شعار «شرم بر شما باد» از جای خود بلند شدند و به او اعتراض کردند که تراس مجبور شد سخنرانی اش را در جمع اعضای حزب محافظه کار قطع کند.
این نامزد نخست وزیری سپس گفت: «فکر می‌کنم چند نفوذی داریم و منتظر می‌مانیم تا آنان اخراج شوند».
در حالیکه اعضای حزب محافظه کار که در سالن حضور داشتند برای دقایقی شعار «بیرون، بیرون» سر می‌دادند.
پس از بازداشت و کشیده شدن معترضان به بیرون از سالن بدست ماموران امنیتی، لیز تراس گفت: آیا می‌توانم چند کلمه درباره افرادی که تلاش می‌کنند کشور و روند دموکراتیک ما را مختل کنند و در عرضه خدمات اساسی ما اختلال ایجاد کنند، بگویم؟
وی ادامه داد من فوراً قانون وضع خواهم کرد تا مطمئن شوم که در مقابل اتحادیه‌های کارگری ستیزه جو و افرادی که با عناوین دفاع از محیط زیست تلاش می‌کنند در روند کار ادارات اختلال ایجاد کنند ایستاده ایم.
نامزد نخست وزیری انگلیس گفت: من هرگز و هرگز اجازه نخواهم داد که دموکراسی ما با اعتراضات ناعادلانه مختل شود.
یکی از معترضان در بیرون از سالن به حاضران گفت: جوانان از رویکرد و وعده‌های مسئولان به خشم آمده اند و نامزد‌های نخست وزیری از تلاش برای حل واقعی بحران طفره می‌روند و تنها به فکر افزایش ثروت شرکت‌های بزرگ همچون بریتیش پترولیوم و شرکت شل و نیز همسران ثروتمندشانند. همزمان از نظر اقتصادی از مردم می‌خواهند کمربندهایشان را محکم‌تر ببندند.
معترض دیگری گفت: لیز تراس نشان داده است که هیچ برنامه قابل اعتنایی برای مهار تورم و بحران انرژی ندارد.
انتهای پیام/
سخنرانی نامزد نخست وزیری در انگلیس جنجالی شد خبرگزاری عصرایران

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار