رقیه فرید عنوان کرد:

ضرورت استقرار سیستم مدیریت دانش در دستگاه‌های اجرایی

1401/05/15 - 09:36 - کد خبر: 70625 نسخه چاپی

نصر: سرپرست مدیریت آموزش و پژوهش‌هاي توسعه و آينده‌نگري سازمان مديريت و برنامه‌ريزي آذربايجان شرقي بر ضرورت استقرار سیستم مدیریت دانش در کلیه دستگاه‌های اجرایی استان تأکید كرد.

به گزارش نصر، رقیه فرید در جمع خبرنگاران اظهار كرد: در سال‌های اخیر با توجه به گسترش علم و دانش و فناوری‌های نوین، کاربرد مدیریت دانش و بهره‌گیری از شیوه‌های علمی در ارائه خدمات، تولید محصول نهایی و... در سازمان‌ها، شرکت‌ها و ... به‌عنوان یک نیاز مبرم محسوب می‌گردد
وی افزود: لازمه داشتن چنین سازمان‌هایی این است که هر فرد در هر موقعیتی آگاهی مقتضی را داشته باشد و این آگاهی با بیشترین اثربخشی و کارایی همراه باشد استقرار مؤلفه‌های مدیریت دانش در سازمان‌ها و دستگاه‌های اجرایی می‌تواند ضمن شناسایی فرآیندها، تولید علم و ذخیره‌سازی و با به اشتراک‌گذاری نتایج با صاحب‌نظران و اندیشمندان نقش مهمی را در ارتقای فعالیت‌ها و اهداف سازمانی ایفا کند.
فرید اذعان داشت: پرواضح است که این سازمان‌ها صرفاً در زمینه گردآوری و جمع‌آوری داده‌ها و طبقه‌بندی مستندات فعالیت نمی‌کنند؛ بلکه فعالیت‌های مدیریت دانش متمرکز بر اهداف سازمانی نظیر ارتقای عملکرد، کسب مزیت رقابتی، خلاقیت، شناسایی و اشتراک‌گذاری تجربیات آموخته‌شده است.
سرپرست مدیریت آموزش و پژوهش‌هاي توسعه و آينده‌نگري سازمان مديريت و برنامه‌ريزي ادامه داد: در واقع مدیریت دانش یکی از سرمایه‌های نامشهود سازمان‌ها است که به‌عنوان یک عامل مهم توانمند ساز برای یادگیری سازمانی، ارتقای کیفیت تصمیم سازی و تصمیم‌گیری محسوب می‌گردد و پایه و اساس مدل تعالی سازمانی می‌باشد.
فريد به تشريح عملکرد مرکز آموزش در استقرار این سیستم در دستگاه‌های اجرایی پرداخت و گفت: مدیریت آموزش و پژوهش‌هاي توسعه و آينده‌نگري سازمان در طول سال‌های 1400 و 1401 با برگزاری سمینارهای آموزشی دانش‌محور، تشکیل کارگروه‌های تخصصی، ارائه کتاب‌های آموزشی، تشکیل میزگردهای تخصصی مدیریت دانش در دستگاه‌های اجرایی پیشرو از قبیل شرکت گاز، شرکت پتروشیمی و... توانسته است در عرض این مدت گام‌های مؤثری در درراه اندازی و استقرار مدیریت دانش در سازمان‌ها و ادارات بردارد.
وي تصريح كرد: در برنامه‌های آتی این مدیریت با توجه به آمار بالای بازنشسته‌های دستگاه‌های اجرایی در چند سال آینده، در نظر دارد با تشکیل اتاق‌های فکر مدیریت دانش، پایش اطلاعات دستگاه‌های اجرایی در خصوص اجرای فعالیت‌ها برمبنای دانش، تهیه و تدوین برنامه‌های راهبری و عملیاتی و مستندسازی تجربیات برای نیل به اهداف، هماهنگی آموزش با دانش‌های موردنیاز، شناسایی خبرگان و متخصصان داخلی، غنی‌سازی و توسعه دانش سازمانی در دستگاه‌های اجرایی سرعت بیشتری بخشد.
انتهای پیام/
ضرورت استقرار سیستم مدیریت دانش در دستگاه‌های اجرایی نصر

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار