سرنوشت تیم های تبریزی در انتظار مس سونگون؛

قحطی مدیر ورزشی در استان بیداد می کند

1401/05/13 - 21:12 - کد خبر: 70571 نسخه چاپی

نصر، در حالی که چند روز پیش ایوب بهتاج با کارنامه منفی بازهم به تبریز بازگشت، رسول خطیبی هم در یک انتخاب غیر منتظره جایگزین محمدرضا کافی با تجربه شد.

باشگاه مس سونگون ورزقان یکی از نماد های مدیریتی موفق و یکی از باشگاه های برجسته ایران در عرصه تیم داری شناخته می شود و با توجه به قهرمانی های متعددی که با رشته های مختلف در ایران و آسیا کسب کرده است، تبدیل به چراغ امید ورزشکاران استان شده است.
با این حال یکی از عوامل موفقیت این باشگاه، ثبات مدیریتی و شناخت دقیق از نقاط قوت ورزش استان بوده است که در این بین نباید از نقش محمدرضا کافی، مدیرعامل غیر بومی این باشگاه چشم پوشی کرد؛ بخصوص که در سال گذشته با تشکیل تیم هایی در رشته ها مختلف و کسب قهرمانی با همان تیم ها نشان داد تنها مشکل ورزش استان نبود تیم های ورزشی در رشته هایی است که ورزشکاران بومی استان حرف های زیادی برای گفتن دارند. 
متاسفانه روز گذشته خبری از سوی این باشگاه منتشر شد که باعث ناامیدی اهالی ورزش استان از این باشگاه شد و افرادی در هیات مدیره سمت گرفتند که حتی سابقه یک روز مدیریت را نداشته و قادر به مدیریت حتی یک تیم نبودند اما حال مدیریت مجموعه بزرگی به نام باشگاه مس سونگون به چنین افرادی واگذار شد.
اگر بخواهیم به گذشته رسول خطیبی نگاهی بیاندازیم، می توان گفت این ورزشکار تبریزی از لحاظ فوتبالی جایگاه قابل احترامی در فوتبال ایران دارد و یکی از افتخارات ورزش ایران محسوب می شود اما اگر بخواهیم به سابقه مدیریتی این ورزشکار نام آشنا نگاهی داشته باشیم قطعا چیزی نخواهیم یافت و این موضوعی است که باعث اتفاقی ناگوار در مس سونگون ورزقان شده است و تا حدودی با چنین انتخابی می توان فاتحه این باشگاه را هم مثل تراکتور خواند‌.
البته مشکل مدیریتی این باشگاه تنها به مدیرعامل ختم نمی شود بلکه اسامی برخی افراد به عنوان اعضای هیات مدیره دیده می شود که باعث تاسف در تشکیل چنین کادر مدیریتی می شود و مشخص نیست با حضور چنین افرادی چه بر سر این باشگاه موفق ایرانی خواهد آمد.
با این حال باتوجه به چنین شرایطی که پیش آمده است، باید منتظر بود تا مشاهده شود این باشگاه هم به سرنوشت دیگر تیم های تبریزی دچار خواهد شد یا همانند تراکتور تبدیل به باشگاه هایی می شود که از کورس قهرمانی جدا و به یک باشگاه عادی در ایران تبدیل شود.

به قلم حمیدرضا سامبرانی
انتهای پیام/
قحطی مدیر ورزشی در استان بیداد می کند حمیدرضا سامبرانی

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار