خبر/

سفر ورزشکار تبریزی با قایق به دور دنیا

1401/05/13 - 18:24 - کد خبر: 70568 نسخه چاپی

نصر: افشین احمدیان ورزشکار تبریزی ساکن لندن توانست با قایق بادبانی ۴۸ هزار مایل دور دنیا را سفر کند.

به گزارش نصر، افشین احمدیان، ورزشکار تبریزی ساکن لندن که به عنوان اولین قایقران ایرانی در مسابقات آب های آزاد در چندین کشور جهان با پرچم ایران حاضر شده بود، در گفتگو با نصر در خصوص حضور در این رشته ورزشی گفت: روزی در یکی از ایستگاه های مترو لندن تبلیغاتی مبنی بر سفر به دور دنیا با قایق های بادبانی مشاهده کردم که دنبال چنین فردی بودند و من هم از روی کنجکاوی به دنبال این تبلیغات رفته و به تمرینات این رشته پرداختم و در پایان آزمونی که از ما گرفته شد و از من دعوت کردند تا در این مسابقات حاضر شوم.

افشین احمدیان در کنار اولین فردی توانستن با قایق بادی دور دنیا را سفر کند

وی در ادامه افزود: در اولین دوره حضورم به عنوان لیدر در این مسابقات شرکت کردم و از لندن شروع کرده و به پرتغال رفته و از طریق اقیانوس اطلس به اروگوئه، آفریقای جنوبی، استرالیا رفتیم و از آنجا قرار بود به چین سفر کنیم که به دلیل همه گیری بیماری کرونا اجازه ورود به چین داده نشد و به فلیپین سفر کردیم که پس از آن به دلیل کرونا مسابقات دو سال لغو شد.

حضور در کنار مجسمه آزادی با پرچم ایران در نیویورک آمریکا

این ورزشکار تبریزی در خصوص ادامه این مسابقات پس از دو سال خاطر نشان کرد: پس از چند وقتی وقفه در این مسابقات مجددا به فلیپین بازگشتیم و از آنجا به سیاتل آمریکا و سپس به برمودا و نیویورک رسیدیم. البته در پایان به ایرلند شمالی و از آنجا به لندن رسیدیم و تقریبا دور دنیا را سفر کردیم. 


کسب مقام اول مسیر برمورا - پاناما

وی افزود: هر مسابقه ۲۵ تا ۳۰ روز طول می کشید و به هر کشوری که می رسیدیم و در آنجا به تعمیرات قایق و تامین ذخایر غذایی می پرداختیم.

حضور در اقیانوس آرام در خط استوا
 
احمدیان در پایان گفت: من به عنوان اولین ایرانی بودم که در این ورزش حضور یافتم و به مقام ششم رسیدم. البته تیم ما یک اسپانسر چینی داشت و در دور پاناما به برمودا توانستیم یکبار به مقام اول دست یابیم. همچنین امیدوارم کسانی که این گفتگو را می بینند بتوانند از چنین فرصت هایی استفاده کرده و در این رویداد ها حضور یابند.

شروع مسابقه از پل معروف لندن

گفتنی است این ورزشکار تبریزی از سال ۲۰۱۷ این رشته ورزشی را شروع کرده و ۴۸ هزار مایل دور دنیا را سفر کرده است.
انتهای پیام/
سفر ورزشکار تبریزی با قایق به دور دنیا حمیدرضا سامبرانی

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار