رئیس مرکز بررسی‌های استراتژیک ریاست جمهوری:

بازگشت نخبگان به کشور در گرو توجه به اشتغال و معیشت آنهاست

1401/05/13 - 15:40 - کد خبر: 70558 نسخه چاپی

نصر: رئیس مرکز بررسی‌های استراتژیک ریاست جمهوری، تقویت بازگشت نخبگان به کشور را در گرو توجه به مسائل مختلفی از جمله معیشت، اشتغال و اثربخشی نخبگان دانست.

به گزارش نصر، در پی ارجاع ماموریت بررسی مسائل نخبگان در کشور از سوی رئیس جمهور به مرکز بررسی‌های استراتژیک ریاست جمهوری، نشستی پیرامون این موضوع با حضور رئیس مرکز بررسی‌های استراتژیک، برخی از وزرا و معاون علمی و فناوری رئیس جمهور در محل این مرکز برگزار شد.
در ابتدای این نشست، گزارشی از مهم‌ترین مشکلات، مطالبات و نیازهای فعلی نخبگان در کشور ارائه شد.
حاضران در جلسه همچنین ضمن بحث و تبادل نظر درباره فضای آماری و رسانه‌ای کشور در مباحث مربوط به نخبگان، به بررسی مسائلی همچون اشتغال و معیشت و راهکارهای لازم برای استفاده از ظرفیت فکری و اجرایی شبکه نخبگانی کشور، پرداختند.
ضرورت اتخاذ سیاست‌های موثر در جذب و بکارگیری نخبگان، ضرورت اجرایی‌سازی راهکارهای لازم در سند تحول دولت مردمی در حوزه نخبگان، تقویت و ایجاد انگیزه در میان اساتید و دانشجویان سراسر کشور، اصلاح ساختارهای موجود در جذب نخبگان و تقویت آزمایشگاه‌های موجود در دانشگاه‌ها از دیگر مسائلی بود که در این جلسه بر آن تاکید شد.
محمدصادق خیاطیان در جمع‌بندی این نشست، گفت: این جلسه پیرو دستور رئیس جمهور برای بررسی مسائل نخبگان برگزار شده است و قصد داریم ماحصل مباحث مطرح شده در این سلسله جلسات را در قالب یک بسته سیاستی در حوزه نخبگانی به رئیس جمهور محترم ارائه کنیم.
رئیس مرکز بررسی‌های استراتژیک ریاست جمهوری با تاکید بر ضرورت توجه به عوامل رانشی داخلی و کششی بیرونی در بحث جذب نخبگان، افزود: برای تقویت بازگشت نخبگان به کشور باید به مسائل مختلفی از جمله معیشت، اشتغال و اثربخشی آنان توجه کرد.
محمدعلی زلفی‌گل وزیر علوم، تحقیقات و فناوری، بهرام عین‌اللهی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، سورنا ستاری معاون علمی و فناوری رئیس جمهوری، محمد مهدی طهرانچی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی، روح‌الله دهقانی فیروزآبادی رئیس جهاد دانشگاهی از دیگر حاضران در این نشست بودند.
انتهای پیام/
بازگشت نخبگان به کشور در گرو توجه به اشتغال و معیشت آنهاست خبرگزاری ایرنا

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار