مدیرکل کمیته امداد آذربایجان شرقی مطرح کرد:

ایجاد ۱۹ هزار فرصت شغلی برای مددجویان/ پیوستن ۲۲ هزار خانواده به کمیته امداد با شیوع کرونا

1401/05/13 - 14:22 - کد خبر: 70547 نسخه چاپی

نصر: مدیرکل کمیته امداد آذربایجان شرقی گفت: با اجرای طرح توانمندسازی خانواده ها از سوی این کمیته انداد، برای ۱۹ هزار مددجو فرصت شغلی ایجاد شده است و سهمیه این کمیته در سال آتی برای ایجاد ۲۵ هزار فرصت شغلی افزایش یافته است.

به گزارش نصر، غلامعلی ملامهدی در نشست خبری با اصحاب رسانه با اشاره به اینکه ۷۸ هزار خانواده تحت پوشش کمیته امداد هستند، گفت: ۲۲ هزار خانواده در دوران کرونا به کمیته امداد پیوستند و این در حالی است که ۵۰ هزار خانواده در عرض ۴۰ سال جزئی از اعضای کمیته امداد شدند اما  ۲۲ هزار خانواده در دو سال اخیر احساس نیاز کردند. 
وی با بیان اینکه در سال ۱۴۰۰ برای ۱۴۸ هزار مددجو استان حدود ۴۳۰ میلیارد تومان مستمری و کمک هزینه ماهانه پرداخت شده است، گفت: این کمیته ۴۳ میلیارد تومان به صورت ماهانه به خانواده های تحت پوشش کمیته امداد پرداخت می کنم. 
وی اضافه کرد: در این مدت از مجموع مشارکت های مردمی این استان ۳۶ میلیارد  از صندوق های صدقات، در داخل استان به نیازمندان پرداخت می‌شود. امسال نیز برنامه داریم تا در سال جاری ۴۶ میلیارد تومان صدقه در استان جمع آوری کنیم. 
مدیرکل کمیته امداد استان با بیان اینکه در برخی محافل گفته می شود که از محل درآمدهای کمیته امداد برای مردم لبنان و فلسطین کمک می شود، ادامه داد: کل کمک های خیران و مشارکت های مردمی در بین نیازمندان و مددجویان این استان توزیع می شود و محل هزینه این کمک ها کاملا مشخص و معین است. 
وی ادامه داد:  14 هزار و 300 نفر یتیم و مددجو طرح محسنین با ۱۱۰ میلیارد تومان در سال گذشته درآمد صرف این عزیزان تحت پوشش کمیته امداد شده است و همچنین یک خیر مرندی سه هزار و 500 یتیم را تحت پوشش خود قرار داده اشت. 
وی در ادامه به تعداد زنان بی سرپرست تحت پوشش کمیته امداد اشاره کرد و گفت: یک هزار و 385 نفر از زنان بی سرپرست زیر ۵۰ سال تحت پوشش هستند که مشغول شدند و بیمه تامین اجتماعی دارند. 
ملامهدی اضافه کرد: در اجرای توانمندسازی خانواده ها از سوی این کمیته برای ۱۹ هزار مددجو فرصت شغلی ایجاد شده است و سهمیه این کمیته در سال آتی ایجاد ۲۵ هزار فرصت شغلی افزایش یافته است. 
وی با بیان اینکه یکی از اهداف و برنامه های راهبردی کمیته امداد،  توانمند سازی مددجویان است، گفت: در سال گذشته ۶۰۰ میلیارد تومان تسهیلات کمیته امداد برای ۱۶ هزار نفر فرصت شغلی ایجاد شد. 
وی با بیان اینکه آموزش و نظارت تنها دلیل موفقیت کمیته امداد در ایجاد شغل و پایداری در آن است، ادامه داد: سه نوع آموزش پایدارسازی، مهارت سازی و عمومی را در کمیته امداد دایر کردیم و بعد از اجرای طرح های آموزشی نظارت ماهانه بر شغل تداوم دارد تا ممدجویان به بهترین نحو ممکن کار را ارائه دهند و اموزش ببینند. 
مدیرکل کمیته امداد استان با اشاره به اینکه ۹۳ میلیارد تومان از محل زکات برای این کمیته جذب شده است، افزود: ۵۳ درصد از این میزان برای محرومین، مددجویان و نیازمند هزینه شده است و ۴۷ درصد برای ایجاد و اتمام پروژه های عام المنفعه روستایی صرف شده است. 
وی همچنین به دایر بودن ۲۸۶ مرکز نیکوکاری در محلات و مساجد توسط خیرین برای جمع آوری کمک به نیازمندان محله و منطقه اشاره کرد و این مراکز را کمک یار کمیته امداد خواند. 
ملامهدی با بیان اینکه این نهاد در کنار بنیاد مسکن و راه و شهرسازی که متولی مسکن در کشور هستند، وظیفه احداث و بازسازی مسکن مددجویان و محرومان را بر عهده دارد، گفت:  در این راستا ۲۵۰۰ مسکن با تامین اعتبار دولتی در نظر گرفته شده است و هم اکنون نیز ۶۷۰ نفر در صف نهضت ملی مسکن هستند و درخواست دادند. 
وی همچنین به طرح نصب پنل های خورشیدی در روستا ها برای تامین برق و انرژی اشاره کرد و گفت:در این طرح مصصم هستیم حداقل ۵۰۰ پنل در روستاها و حاشیه شهر اختصاص دهیم.
مدیرکل کمیته امداد استان در بخش دیگری از سخنان خود،‌گفت: تمام ورودی های کمیته امداد به نوعی خروجی غلط سازمان های دیگر است. 
ملامهدی ادامه داد: بحث بیمه در کشورهای دیگر جا افتاده است، اما فعالیت این حوزه در کشور ما کمرنگ است، افرادی که به سنی میرسند که نیاز به حمایت بیمه دارند، نمیتوانند از این امکان بهره ببرند و به اینجا مراجعه می کنند. 
وی اضافه کرد: کمیته امداد متولی فقر نسیت، انا وظیفه دارد مشکلات معیشتی را قابل تحمل کند و مدیریت داشته باشد. 
ملامهدی در انتها با اشاره به همکاری و هم افزایی سازمان ها و شرکت ها از شهرهای دیگر مخصوصا تهران با کمیته امداد استان، خاطرنشان کرد: متاسفانه همکاری شرکت ها و بخش خصوصی برای کمک به ممدجویان و کار با کمیته امداد کمرنگ است.
انتهای پیام/
ایجاد ۱۹ هزار فرصت شغلی برای مددجویان/ پیوستن ۲۲ هزار خانواده به کمیته امداد با شیوع کرونا گلناز پورنامی

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار