‌مدیرکل میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی آذربایجان‌ شرقی:

پیشبرد طرح‌های اختصاصی ساماندهی روستای کندوان در دستور کار است

1401/05/13 - 14:17 - کد خبر: 70546 نسخه چاپی

نصر: مدیرکل میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی آذربایجان‌شرقی گفت: پیشبرد طرح‌های اختصاصی ساماندهی روستای گردشگری کندوان در دستور کار این اداره کل و دستگاه‌های ذی‌ربط قرار گرفته و همزمان با طرح‌های جامع این روستا اجرا می شود.

به گزارش نصر، احمد حمزه‌زاده ‌روز پنجشنبه در جلسه بررسی طرح‌های جامع و اختصاصی روستای دستکند کندوان افزود: در کنار طرح‌های جامع کندوان، چند طرح اختصاصی از جمله سامان‌دهی سرریز جمعیت، ممنوعیت ورود خودرو به داخل روستا با ایجاد پارکینگ و همچنین سامان‌دهی سیستم گرمایشی روستا در دستور کار قرار دارد.
وی ادامه داد: با توجه به آماده بودن طرح‌های ساختمانی همگون با بافت تاریخی کندوان، عملیات عمرانی می‌تواند در اسرع وقت آغاز به کار کند و باید توجه داشت که ورودی روستای کندوان باید دارای طراحی زیبنده‌ای باشد تا علاوه بر رفاه ساکنان روستا، امکانات لازم برای اسکان گردشگران نیز فراهم شود تا شاهد افزایش میزان اقامت شبانه باشیم.

تعریف بسته‌های تشویقی سرمایه‌گذاری لازمه توسعه ظرفیت‌های گردشگری چاراویماق
حمزه زاده همچنین در جلسه کارگروه گردشگری و میراث‌فرهنگی شهرستان چاراویماق با تأکید به اینکه توسعه گردشگری، گامی فرابخشی است که تمامی دستگاه‌ها و نهادهای دولتی و بخش خصوصی باید در این راستا ظرفیت‌های خود را به‌ کار گیرند، ادامه داد: در راستای متوازن‌سازی توسعه گردشگری در استان، به ویژه در شهرستان‌هایی که نیازمند معرفی بیشتر هستند، باید مشارکت همه‌جانبه دستگاه‌های ذی‌ربط را شاهد باشیم.
وی ادامه داد: شهرستان چاراویماق از جمله شهرستان‌هایی است که دارای ظرفیت‌های ویژه برای توسعه گردشگری است، لیکن برای توسعه گردشگری آن باید اقدامات لازم برای جذب سرمایه‌گذار انجام شود.
مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان‌ شرقی گفت: تدوین بسته‌های تشویقی و سرمایه‌گذاری برای ظرفیت‌های گردشگری شهرستان از جمله سدها و آب‌گرم، اقدامات مهمی است که برای جذب سرمایه‌گذاران بخش خصوصی می‌بایست در دستور کار قرار گیرد، ضمن اینکه تعریف و اعطای مجوز پرورش ماهی در مجاورت سدهای شهرستان از جمله فرصت‌های جذب گردشگر است که به‌طور هم‌زمان موجب رونق اقتصادی منطقه نیز می‌شود.
وی افزود: چاراویماق از جمله شهرستان‌هایی است که ظرفیت کارآمدی در حوزه کشاورزی دارد، لذا با حفظ کاربری اصلی کشاورزی و باغات شهرستان، می‌توان کاربری گردشگری نیز برای متقاضیان صادر کرد تا از این طریق سبب تولید اشتغال، ارزش‌ افزوده و همچنین رونق اقتصادی شهرستان شد.
حمزه‌زاده اظهار کرد: با توجه به قرار گرفتن تپه تاریخی «آغچه ریش» در این شهرستان، مطالعات کاوش‌های پیمایشی این تپه نیز در دستور کار قرار خواهد گرفت تا علاوه بر غنی‌سازی مستندات در مورد این تپه تاریخی، برنامه لازم برای نمایش آثار کشف‌شده نیز تبیین شود.

آغاز مطالعات استحکام‌بخشی و مقاوم‌سازی مسجد ایلخانی تسوج
حمزه زاده همچنین از آغاز مطالعات استحکام‌بخشی و مقاوم‌سازی مسجد ایلخانی تسوج خبر داد و گفت: مسجد جامع تسوج به عنوان تنها مسجد باقی مانده از دوران ایلخانی در کنار ۲ عنصر تاریخی حمام و بازار این شهر، به عنوان عناصر مهم تاریخی و تاثیرگذار فرهنگی تسوج شناخته شده اند.
وی ادامه داد: با توجه به اینکه دیوارهای مسجد جامع تسوج نیازمند حفاظت و مرمت اساسی است، لذا در راستای اجرای این عملیات در اسرع وقت، مطالعات استحکام‌بخشی و مقاوم‌سازی این مسجد تاریخی توسط تیم تخصصی میراث‌فرهنگی استان، آغاز شد.
حمزه زاده اظهار کرد: پس از اتمام مطالعات استحکام‌بخشی و مقاوم‌سازی مسجد ایلخانی تسوج و تخصیص اعتبار لازم، عملیات حفاظت و مرمت این مسجد تاریخی آغاز خواهد شد.
انتهای پیام/
پیشبرد طرح‌های اختصاصی ساماندهی روستای کندوان در دستور کار است خبرگزاری ایرنا

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار