مدیرکل بنیاد مسکن آذربایجان‌شرقی؛

700واحد مسکونی در مناطق زلزله‌زده آواربرداری شد

1398/08/29 - 11:26 - کد خبر: 7052 نسخه چاپی

نصر:مدیرکل بنیاد مسکن آذربایجان‌شرقی گفت: کار آواربرداری ۷۰۰ واحد مسکونی تخریب شده در مناطق زلزله‌زده شهرستان‌های میانه و سراب از سوی این بنیاد انجام شد.

به گزارش نصر به نقل ازایرنا، حافظ باباپور، روز چهارشنبه در گفت و گویی افزود: هم اکنون ماشین آلات این بنیاد مشغول آواربرداری سایر خانه های تخریب شده در مناطق زلزله زده هستند و پیش بینی می شود این عملیات تا یک ماه آینده پایان یابد.

وی با بیان اینکه در این عملیات از ماشین آلات استان های همجوار زنجان، اردبیل و آذربایجان غربی و سایر دستگاه ها و شهرداری ها نیز استفاده می شود، اظهار داشت: در کنار این عملیات کار آواربرداری واحدهای دامی و انباری مناطق زلزله زده که حجم آن ها از واحدهای مسکونی بیشتر است، انجام می شود و این واحدها در اسرع وقت احداث می شوند.

مدیرکل بنیاد مسکن آذربایجان شرقی گفت: دولت برای اسکان موقت زلزله زدگانی که در نزد بستگان خود اسکان یافته اند ۱۰۰ میلیون ریال کمک بلاعوض پرداخت می کند و در این راستا قسط اول به مبلغ ۳۰ میلیون ریال برای بیش از ۶۵۰ سرپرست خانواده پرداخت شده است.

باباپور، ادامه داد: قسط دوم نیز به مبلغ ۷۰۰ میلیون ریال نیز در صورتی که زلزله زدگان چادرها را جمع آوری و تحویل هلال احمر دهند و از طریق پیامک آدرس محل اسکان خود در نزد بستگان را به این بنیاد اعلام کنند، پرداخت می شود.

وی با اشاره به اینکه در شهرستان سراب ۱۲۰ نفر و در شهرستان میانه ۱۱۰ سرپرست خانواده از زلزله زدگان درخواست اسکان موقت احداثی از این را بنیاد کرده اند، گفت: در این اقدام اتاق ۱۲ متری با چارچوب های فلزی با استفاده از بلوک های بتن گازی سبک که نیاز به ملات سیمانی نداشته و از چسب مخصوص استفاده می شود، اجرا می شود.

مدیرکل بنیاد مسکن آذربایجان شرقی با بیان اینکه ۲۲۰ تا ۲۳۰ واحد برای اسکان موقت زلزله زدگان احداث می شود، گفت: از این تعداد ۱۳۰ کانکس در روستاهای میانه و ۳۰ دستگاه در سراب مستقر شده و تلاش می شود تا پایان این هفته کار احداث این واحدها تمام شود.

باباپور، افزود: علاوه بر این تعداد واحدها در بیشتر روستاهای زلزله زده از سوی خیران و سازمان های مختلف کانکس لازم تامین و در ورودی روستاها تجمیع شده که در صورت نیاز، زلزله زدگان می توانند در آن ها اسکان یابند.

وی از شروع عملیات ساخت واحدهای دایمی با حضور رئیس بنیاد مسکن کشور خبر داد و گفت: در این راستا در روستای ورنکش میانه یک واحد و در روستای هولیق سراب نیز یک واحد کلنگ زنی شد.

باباپور، ادامه داد: پی کنی ۱۲ واحد دایمی نیز انجام شده است و مردم خودشان سازنده اصلی آن ها بوده و میلگرد این واحدها تامین شده و سیمان رایگان اهدایی رهبر معظم انقلاب از طریق بنیاد مستضعفان در اختیار زلزله زدگان قرار می گیرد.

مقارن ساعت دو و ۱۷ دقیقه بامداد جمعه ۱۷ آبان ماه زمین لرزه ای به بزرگی ۵.۹ در مقیاس امواج درونی زمین (ریشتر) شهرستان های میانه و سراب در آذربایجان شرقی را لرزاند.

بر اثر وقوع این زمین لرزه ۵۸۴ نفر مصدوم شدند و تعداد پنج نفر در روستای ورنکش شهرستان میانه جان خود را از دست دادند.

در حدود پنج هزار واحد مسکونی هم بین ۱۰ تا ۱۰۰ درصد آسیب دیده است.

انتهای پیام/

700واحد مسکونی در مناطق زلزله‌زده آواربرداری شد نصر


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار