استاندار آذربایجان‌شرقی تاکید کرد:

با مدیران متخلف در حوزه حفاظت از اراضی ملی به شدت برخورد می‌شود

1401/05/12 - 13:27 - کد خبر: 70430 نسخه چاپی

نصر: استاندار آذربایجان شرقی با تاکید بر حفظ و حراست از اراضی ملی و دولتی، گفت: با مدیرانی که در این زمینه تعلل کرده و تخلف کنند به شدت برخورد می‌شود.

به گزارش نصر، عابدین خرم روز چهارشنبه در جلسه شورای حفاظت از اراضی استان در دادگستری کل آذربایجان شرقی، اظهار داشت: هر ارگان، اداره و سازمانی که برای حفظ املاک و اراضی بیت‌المال مسئولیت دارد، نباید در انجام مسئولیت ‌های محوله کوتاهی کند.
وی بر برخورد قانونی، جدی و بدون تعلل با دلالان و زمین‌خواران و هر دستگاه اجرایی که در زمینه حفاظت از املاک و اراضی بیت‌المال کوتاهی کند، تاکید کرد و ادامه داد: دستگاه‌های مسئول در حوزه حفاظت از حریم شهرها، رودخانه‌ها و منابع طبیعی مشخص است و اگر این  مجموعه‌ها در انجام مسئولیت خود درصدی تخفیف داده و کوتاهی کنند باید با مسئول دستگاه قبل از دلالان و زمین‌خواران و متجاوزان به حرایم برخورد قانونی شود.
خرم اظهار داشت: مجموعه‌های قضایی، امنیتی و انتظامی به عنوان مجریان قانون در اعمال احکام قانونی هستند، اما قبل از ورود این مجموعه‌ها باید مسئولان دستگاه‌های مربوط به وظایف خود با دقت عمل کنند تا به مرحله برخورد قانونی نرسد.
وی با بیان اینکه اگر در تمامی شهرستان‌ها، فرمانداران، دادستانی ها و نیروهای انتظامی و امنیتی همگی باهم و هماهنگ و هم‌راستا عمل کنند دیگر شاهد ساخت‌وسازهای غیرمجاز نخواهیم بود، یادآور شد: نباید به بهانه ایجاد مسائل اجتماعی در برخورد با متخلفان کوتاهی کرد.
خرم ادامه داد: در رابطه با احداث غیرمجاز باغ‌ویلا، خانه‌ویلا و تغییر کاربری اراضی کشاورزی و زراعی باید به‌ جد ورود کرد و نباید در این زمینه کوتاه آمد تا دیگر با این موارد خلاف منافع ملی مواجه نشویم.
وی با تاکید بر اینکه اجرای رزمایش در برخورد با ساخت‌ و سازهای غیرمجار ضروری است، افزود: در سطح استان تمام نقاطی که به حریم رودخانه‌ها و شهرها ورود شده و به صورت انبوه ساخت‌ و ساز و تغییر کاربری غیرمجاز صورت گرفته است، باید شناسایی و برخورد قانونی و جدی با معارضان صورت بگیرد تا تخریب انجام شود و درس عبرتی برای سایر افراد متخلف باشد.
استاندار آذربایجان شرقی گفت: دستگاه‌های خدماتی از جمله ادارات آب، برق و گاز نباید به ساخت‌ و سازهای غیر مجاز خدمات ارائه کنند و اگر دستگاهی به این نوع ساخت‌ و سازها خدمات رسانی کند ، طبق قانون با آن برخورد می‌شود.
وی ادامه داد: در دولت مردمی و عدالت‌ محور سیزدهم اجازه نمی‌دهیم کارهای زشت و ناپسند توسط مسئول یا کارمندی انجام بگیرد و با این موارد برخورد قانونی انجام و فرد متخلف اخراج خواهد شد.
رییس کل دادگستری آذربایجان شرقی نیز در این جلسه گفت: دستگاه قضائی کشور و استان ذره ای از احقاق حقوق و تلاش برای ظلم ستیزی کوتاه نمی‌آید.
موسی خلیل اللهی جلب اعتماد عمومی و ارتقای جایگاه دستگاه قضائی را از جمله رویکردهای مهم و جدید ریاست قوه قضائیه دانست و افزود: برای تحقق این دو اصل، تلاش های شبانه روزی کارکنان و قضات در دستور کار قرار دارد.
وی شفاف سازی را از جمله اهداف اصلی دادگستری آذربایجان شرقی برای احقاق حقوق عامه بیان و اضافه کرد: بر همین اساس شماره تلفن ۱۵۸۰ حفاظت اطلاعات قوه قضائیه به صورت شبانه روزی آماده دریافت شکایات، نقطه نظرات و پیشنهادات آحاد مردم در زمینه عملکرد دستگاه قضائی است.
خلیل اللهی با بیان اینکه با تلاش های شبانه روزی این مجموعه و همکاری دستگاه های اجرایی استان تمامی اراضی متعلق به دولت در این استان تثبیت مالکیت شد، آزادسازی اراضی ملی را یکی از فعالیت های چشم گیر دستگاه قضائی  طی دو سال اخیر در آذربایجان شرقی بیان و اضافه کرد: در این راستا دادگستری کل استان بدون اغماض و با نهایت همکاری در کنار دستگاه های مختلف اجرایی بود تا این امر مهم و اساسی محقق شود.
وی با اشاره به برگزاری ماهانه نشست های تخصصی برای تثبیت اراضی دولتی در آذربایجان شرقی، اظهار داشت: وزارت نیرو، وزارت راه و شهرسازی و منابع طبیعی از جمله دستگاه هایی بوده اند که طی دو سال اخیر همکاری های شایسته ای با دادگستری داشته اند تا تثبیت و مشخص شدن نقشه های اراضی آنها اجرایی شود.
انتهای پیام/
 با مدیران متخلف در حوزه حفاظت از اراضی ملی به شدت برخورد می‌شود خبرگزاری ایرنا

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار