مدیرکل استاندارد آذربایجان شرقی:

استانداردسازی محصولات گام مهمی برای افزایش اعتماد عمومی است

1401/05/12 - 13:05 - کد خبر: 70425 نسخه چاپی

نصر: مدیرکل استاندارد آذربایجان شرقی گفت: استانداردسازی محصولات گام مهمی برای توسعه تولید، افزایش اعتماد عمومی در بازار رقابتی داخل و افزایش صادرات است.

به گزارش نصر، ساسان فرشی حق رو روز چهارشنبه در آیین رونمایی از استاندارد ملی یک واحد تولیدی صنعتی پارکت در جزیره اسلامی با تاکید بر حمایت این اداره کل از واحدهای تولیدی استان در سال تولید، دانش بنیان و اشتغال آفرین، افزود: در زمان کنونی نقش استانداردها به قدری گسترده شده که بدون رعایت آنها زندگی و حرکت اجتماعی به سرعت متوقف خواهد شد.
وی توسعه را روندی پیوسته و همیشگی دانست و اظهار داشت: استانداردها در فضای پایدار همواره دستخوش تغییراتی در راستای بهینه سازی خواهند بود و عدم توجه به آن در روند شتابان دگرگونی قرن برای صنایع به مثابه زنگ خطر است.
مدیرکل استاندارد آذربایجان شرقی با اشاره به  فواید استانداردها از نظر تولید کننده، مصرف کننده و تجار، گفت: رعایت استانداردهای در تولیدات صنعتی، ضایعات
را کاهش داده و باعث ارتقای کیفیت کالا و خدمات می شود و جهان مدرن بدون رعایت استانداردها نمی تواند شکل بگیرد.
فرشی حق رو، با بیان اینکه سود حاصل از رعایت استاندارد برای تولیدکنندگان بیش از مصرف کنندگان است، ادامه داد: با اجرای قوانین و مقررات استاندارد هزینه های انبارداری و ساخت ابزارآلات کاهش می یابد، فرایند تولید منظم و آرایش عملکرد کارخانه ها به صورت متعادلی تنظیم می شود.
وی یادآوری کرد: در زمان کنونی استانداردها جزو جدایی ناپذیر زندگی و جامعه بشری بوده و روش های علمی در تولید و ارایه خدمات را جایگزین شیوه های سنتی کرده است.
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی آذربایجان شرقی نیز در این مراسم با اشاره به توانمندی های صنعتگران آذربایجان شرقی در عرصه های اقتصادی و رقابتی گفت: استانداردسازی محصولات و تکمیل زنجیره تولید از گام های مهم توسعه به شمار می رود.
حسین فتحی، با بیان اینکه برای ورود به بازارهای هدف منطقه، کیفیت و استانداردسازی قطعات و محصولات تولیدی نقش مهمی ایفا می کند، افزود: خلاقیت، نوآوری و تکمیل زنجیره تولید از مهم ترین ویژگی های واحدهای تولیدی آذربایجان شرقی است که توانسته اند از نظر تکنولوژی، کیفیت و استانداردسازی محصولات تولیدی سهم عمده‌ای از بازارهای هدف داخلی و منطقه‌ای را به خود اختصاص دهند.
وی با اشاره به اهمیت و نقش بازاریابی در دستیابی واحدهای تولیدی و صنعتی به بازارهای هدف منطقه، یادآوری کرد: در این راستا بازاریابی نوین بویژه بازاریابی دیجیتال از اهمیت ویژه ای برخوردار است.
انتهای پیام/
استانداردسازی محصولات گام مهمی برای افزایش اعتماد عمومی است خبرگزاری ایرنا

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار