دبیرکل جمعیت هلال احمر:

تشکیل تیم‌های تخصصی در خانه‌های هلال تحولی عظیم در حوزه امداد و نجات ایجاد می‌کند

1401/05/12 - 12:37 - کد خبر: 70420 نسخه چاپی

نصر: دبیرکل جمعیت هلال احمر با اشاره به اهمیت تشکیل تیم های تخصصی امداد و نجات در خانه های هلال گفت: کشور ما سالانه متحمل حوادث و سوانح مختلف می شود و تشکیل تیم های تخصصی امداد و نجات در خانه های هلال و مناطق دوردست کشور می تواند تحولی عظیم در عرصه امدادرسانی کشور ایجاد کند.

به گزارش نصر، یعقوب سلیمانی با حضور  در دوره آموزشی تشکیل تیم های تخصصی امداد و نجات در خانه های هلال گفت: نیروهای جمعیت هلال احمر امروز در مسیری گام برمی دارند که ائمه اطهار نیز در آن مسیر قرار داشتند و به مستضعفین و نیازمندان کمک می کردند و این یک ارزش والا برای جمعیت هلال احمر است.
وی افزود: نمونه ای از ایثارگری نیروهای هلال احمر را در روزهای اخیر مشاهده کردیم که با از خودگذشتگی و تقدیم جان خود به کمک مردم سیل‌زده شتافته و با تمام توان امدادرسانی کردند و مصداق آیات جهادی قرآن شده اند.
دبیرکل جمعیت هلال احمر ادامه داد: در سیل های روزهای اخیر تصاویری واضح از جهاد و ایثار نیروهای هلال احمر مشاهده شد که در سال های اخیر بی نظیر بود. امدادگران و داوطلبان با جانفشانی وارد میدان شدند تا به مردم یاری رسانی کنند و مفقودین را پیدا کنند.
سلیمانی با اشاره به تداوم تلاش های هلال احمر برای کمک رسانی به مناطق سیل‌زده گفت: خانه های هلال نقش موثری برای کمک رسانی به مردم دارند و در سایر عرصه ها نیز می توانند منجر به توسعه شوند. امروز خانه های هلال علاوه بر تبیین مسائل آموزشی می تواند عامل محرومیت زدایی و توسعه در مناطق باشد.
این مقام مسئول در جمعیت هلال تصریح کرد: در حادثه قطار طبس نخستین مجموعه ای که از حادثه آگاه شد و اطلاع رسانی کرد، خانه هلال آن منطقه بود و این نشان می دهد که تا چه میزان خانه های هلال می توانند موثر واقع شوند. این مسیر درست باید با اندیشه ورزی و هم فکری به شکلی دقیق تر پیش رود و خانه های هلال به توانمندی مناسبی برسند. باید توسعه خانه های هلال احمر هدفمند باشد و با شناخت ظرفیت ها در هر محلی خدمات متناسب ارائه شود.
سلیمانی خاطرنشان کرد: امروز آموزش از اهمیت بسزایی برخوردار است و هلال احمر باید با اتکا به این اصل به بهترین شکل ممکن عمل کند. امروز باید ارزش لباس سرخ و سفید هلال احمر دانسته شود زیرا یکی از مقدس ترین جایگاه هایی است که انسان می تواند در آن قرار گیرد.
وی افزود: امروز خانه های هلال می توانند این جایگاه والای هلال احمر را نهادینه کرده و نقشی محوری در مناطق مختلف کشور ایفا کنند. خانه های هلال نباید از مسیر ترسیم شده خارج شوند و باید بستری برای آموزش های همگانی در کشور باشند و تاب آوری جامعه را ارتقا دهند.
انتهای پیام/
تشکیل تیم‌های تخصصی در خانه‌های هلال تحولی عظیم در حوزه امداد و نجات ایجاد می‌کند خبرگزاری ایرنا

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار