رئیس اتاق بازرگانی تبریز مطرح کرد؛

لزوم ایجاد کنسرسیوم های صادراتی برای کمک به شرکت های کوچک و متوسط/ منابع بانک ها صرف تولید نمی شود

1398/08/29 - 10:17 - کد خبر: 7037 نسخه چاپی

نصر: رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی تبریز گفت: ایجاد کنسرسیوم های صادراتی برای کمک به واحدهای کوچک و متوسط بخش خصوصی جهت انجام صادرات به کشورهای منطقه باید انجام شود.

به گزارش خبرنگار نصر، یونس ژائله در بیست و پنجمین همایش ملی توسعه صادرات غیر نفتی ایران در تبریز افزود: شرایط جدیدی در کشور حاکم شده و بیشترین فشارهای اقتصادی علیه ایران وارد می شود، امروز اهمیت تجارت با کشورهای همسایه بیشتر نمایان می شود.

وی افزود: ما نباید اقتصادمان معطل این باشد که غرب از ما نفت بخرد و امروز ایران یک ظرفیت بزرگ صادراتی دارد و امروز ما عضو کشورهای اتحادیه اوراسیا شده ایم و باید از این ظرفیت استفاده کنیم.

این فعال اقتصادی گفت: استفاده از این ظرفیت ها لازمه اش ایجاد شرایط و زیرساخت های داخلی است که بارها درباره آنها صحبت کرده ایم.

ژائله ادامه داد: دولت باید اجازه دهد بخش خصوصی توانمند شود و قوای سه گانه از توانمند شدن بخش خصوصی حمایت کنند.

وی افزود: سیستم دولتی درگیر بوروکراسی اداری است و نمی تواند در تولید و صادرات موفق باشد.

رئیس اتاق بازرگانی تبریز بر توسعه روابط با کشورهای همسایه تاکید کرد و گفت: ایجاد کنسرسیوم های صادراتی برای کمک به واحدهای کوچک و متوسط بخش خصوصی جهت انجام صادرات به کشورهای منطقه باید انجام شود.

ژائله گفت: توافق های سیاسی با کشورهای منطقه در سطوح ارشد سیاسی وجود دارد، ما باید این پوسته های بوروکراسی را بشکافیم و به توسعه صادرات برسیم.

وی افزود: منابع کافی مالی در بانک ها وجود دارد، اما مصارف بانک ها در جای دیگری است و چیز زیادی به تولید نمی رسد و در این شرایط نمی توان انتظار معجزه داشت. هفتاد درصد منابع کشور در تهران تجمیع شده و این منجر به مهاجرت شده است.

رئیس اتاق بازرگانی تبریز اظهار داشت: مجلس باید به این موضوعات توجه کند، همه ما باید کمک کنیم با تولید ثروت و صادرات اقتصاد کشور را تقویت کنیم. این ملت با این همه منابع فقیر باشد، ما منابع عظیمی داریم، اما کار را باید به کاردان بسپاریم.

انتهای پیام/

لزوم ایجاد کنسرسیوم های صادراتی برای کمک به شرکت های کوچک و متوسط/ منابع بانک ها صرف تولید نمی شود نصر


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار