فرماندار هشترود؛

آب مورد نیاز ۲۰۷ طرح سرمایه‌گذاری در هشترود به زودی تامین می‌شود

1401/05/11 - 11:34 - کد خبر: 70272 نسخه چاپی

نصر: فرماندار هشترود به برگزاری همایش «تحقق شعار سال» طی فروردین سال جاری در این شهرستان اشاره کرد و گفت: تامین آب مورد نیاز ۲۰۷ طرح سرمایه‌گذاری که در این همایش معرفی شده بود، به زودی ابلاغ می‌شود.

به گزارش نصر، علیرضا توری روز سه‌شنبه در گفت‌وگویی افزود: علاوه بر معرفی بسته‌های سرمایه‌گذاری و تلاش برای جذب سرمایه‌های بخش خصوصی، رفع موانع پیش‌روی سرمایه‌گذاران نیز در این همایش مورد توجه قرار گرفت که بخشی از آنها به عدم تخصیص آب مربوط بود.
وی با بیان اینکه در فاصله برگزاری این همایش تا زمان حاضر دو واحد به مرحله تولید رسیده است، اضافه کرد: در تلاش هستیم تا از ظرفیت شهرستان در حوزه‌های کشاورزی، صنعت، معدن، دامپروری، تجارت و گردشگری برای رونق تولید دانش‌بنیان استفاده کنیم.
۲۵ طرح تولیدی و صنعتی طی هفته دولت کلنگ‌زنی می‌شود
فرماندار هشترود با تاکید بر اینکه این شهرستان بهترین موقعیت آذربایجان‌شرقی را برای سرمایه‌گذاری دارد، بیان کرد: ۲۵ طرح تولیدی و صنعتی طی هفته دولت امسال در این شهرستان کلنگ‌زنی می‌شود. 
توری اظهار داشت: این شهرستان از یک سو به دلیل موقعیت جغرافیایی خاص و قرار گرفتن در کنار آزادراه پیامبر اعظم(ص) و از سوی دیگر فراهم بودن زیرساخت‌ها و حمایت‌های مسئولان، موقعیت‌ ممتازی برای سرمایه‌گذاری دارد.
وی همچنین با اشاره به اینکه حمایت از سرمایه‌گذاران شهرستان طی ماه‌های گذشته جنبه عملیاتی پیدا کرده، بیان کرد: به واسطه همین حمایت و پشتیبانی مسئولان محلی و استانی، هم استقبال سرمایه‌گذاران از ایجاد واحدهای تولیدی جدید افزایش یافته است و هم سرمایه‌گذاران قبلی با دلگرمی بیشتر برای اجرای فاز توسعه طرح‌های قبلی برنامه‌ریزی می‌کنند.
هشترود در زمان حاضر به واسطه برخورداری از ۱۳۷ هزار هکتار زمین کشاورزی و تولید ۲۳۰ هزار تن محصول که عمده آن گندم دیم است، به انبار غله آذربایجان‌شرقی شهرت دارد اما علاوه بر آن و در پی فراهم شدن زیرساخت‌های توسعه، افق روشنی پیش‌روی این شهرستان قرار گرفته است.
تکمیل گام‌به‌گام پایاب سد سهند که پس از تکمیل، هفت هزار و ۵۰۰ هکتار از زمین‌های این شهرستان را از آب برخوردار می‌کند از یک سو و قرار گرفتن هشترود در حوزه آبریز دریاچه خزر و نبود محدودیت‌ آبی در آن همچون سایر شهرستان‌های استان که در حوزه آبریز دریاچه ارومیه قرار دارد از سوی دیگر زمینه را برای پیشرفت این شهرستان فراهم کرده است.
همچنین فراهم شدن زیرساخت‌های لازم برای سرمایه‌گذاری از جمله شهرک‌های صنعتی و امکانات زیربنایی همچون آب، برق و گاز و قرار گرفتن هشترود در مجاورت آزادراه تبریز – زنجان نیز موجب شده تا توجه سرمایه‌گذاران و کارشناسان اقتصادی استان به آن جلب شود.
این در حالی است که بسیاری از شهرستان‌های حوزه آبریز دریاچه ارومیه در استان به دلیل تغییر اقلیم با مشکل کمبود آب و نبود زیرساخت‌های لازم برای سرمایه‌گذاری مواجه است و تشدید کم‌آبی در آنها طی سال‌های پیش‌رو نیز دور از انتظار نیست.
معاون اقتصادی استاندار آذربایجان‌شرقی نیز چندی پیش با اشاره به اینکه در آینده نه چندان دور مسیر توسعه استان از هشترود خواهد گذشت، گفته بود که «هشترود در حوزه آبریز دریای خزر قرار دارد و با توجه به کمبود آب در استان به ویژه در حوزه آبریز دریاچه ارومیه، صنایع آب‌بر به این شهرستان سوق داده می‌شود.»  
انتهای پیام/
آب مورد نیاز ۲۰۷ طرح سرمایه‌گذاری در هشترود به زودی تامین می‌شود خبرگزاری ایرنا

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار