خبر/

"تبریز جم" سکوی پرتاب توسعه اکوسیستم فناوری تبریز

1401/05/10 - 21:57 - کد خبر: 70240 نسخه چاپی

نصر: رویداد "تبریز جم" سکوی پرتابی برای شتاب دهی شکل گیری و توسعه اکوسیستم فناوری تبریز است که با گفتگویی صمیمانه و دورهمی مدیران کسب و کارهای دیجیتال و پیشرو، متخصصین و صاحبنظران این اکوسیستم را دور هم جمع کرد.

به گزارش نصر، اولین جلسه از این رویداد با هدف شناخت هرچه بیشتر بخشی از اعضای اکوسیستم فناوری تبریز و بررسی نقش افراد فعال، شرکت ها و کسب و کارهای حوزه دیجیتال در راستای توسعه ارتباطات جدید و ارائه راهکارهایی برای برجسته نمودن تبریز در  بحث های نوآوری و فناوری برگزار شد.
"تبریز جم" از دل فعالان حوزه دیجیتال شکل گرفت و ثمره هم اندیشی و هم افزایی در پنجاه و دومین جلسه همفکر تبریز بود که پنجشنبه گذشته ۶ مرداد در شرکت راهکارگستران تبریز برگزار شد.


این رویداد که با حمایت شرکت راهکار گستران تبریز و شرکت go2tr، یکشنبه ۹ مرداد سال جاری برگزار شد، شاهد گفتگویی هایی با محوریت اهمیت پرورش نیروی انسانی متخصص برای تبریز، بررسی ظرفیت ها و بازارهای خالی حوزه دیجیتال، فرصت های سرمایه گذاری، موانع رشد اکوسیستم و طوفان های فکری در ارائه راهکار برای رشد فضای نوآورانه تبریز بود.
 

این گزارش حاکی است، متاسفانه اکوسیستم نوآوری و فناوری تبریز طی سال های گذشته نه تنها شاهد رشد نبوده است بلکه به دلیل عدم وجود زیرساخت ها و شرایط مناسب توسعه، عدم فرهنگ سازی مناسب، نگاه گذشته نگر مدیران، تحریم های داخلی و پیچیدگی های اداری، شاهد مهاجرت نیروهای متخصص به کلانشهرهای دیگر و حتی خارج کشور بود و همین امر سبب کوچک شدن و عقب روی این اکوسیستم در کلانشهری چون تبریز شد.


امید است، افزایش رویدادهایی چون "تبریز جم" و برگزاری مداوم چنین دورهمی هایی با حضور تمامی اعضای اکوسیستم نوآوری و فناوری اعم از شرکت ها، کسب و کارها، صاحبنظران، فعالان، بنیانگذاران استارت آپ ها و داتش بنیان ها، سرمایه گذاران، مدیران بخش خصوصی و دولتب برای همفکری هر چه بیشتر چراغ راه جدیدی برای افرادی باشد که تازه قدم به این حوزه می گذارند و به مرور  شاهد روند رشد این زیسب بوم در تبریز باشیم.
انتهای پیام/
گلناز پورنامی

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار