اختلال در اینترنت با شعله آتش؛

ردپای عدم مدیریت بحران در مخابرات ایران

1401/05/10 - 10:13 - کد خبر: 70226 نسخه چاپی

نصر: عدم مدیریت بحران شرکت مخابرات ایران، سبب شد، سرانجام آتش سوزی در یکی از حوضچه های منطقه هشت تهران، اخلال کشوری در اینترنت و قطعی شبکه همراه باشد.

به گزارش نصر، خبرهای مختلفی از حوالی ظهر در خصوص عدم دسترسی به اینترنت توسط کاربران شخصی، خصوصی و دولتی منتشر شده است که نشان از وجود اختلال شدید در اینترنت ایران را دارد.
کاربران و اپراتورهای مخابراتی، ها‌ی‌وب، شاتل، رایتل، مبین‌نت و... نیز از کندی شدید اینترنت خود خبر داده‌اند.
سایت نت‌بلاکس نیز در توییتر خود با انتشار پستی اعلام کرد که ۲۱ درصد اینترنت کشور قطع شده است و همچنین سرورهای ابرآروان نشان از قطعی و اختلال شدید دارند، این در حالی است این قطعی عظیم اینترنتی در اول آگوست و مصادف با روز جهانی وب  WWW (World Wide Web) اتفاق افتاد.
بعد از انشتار اعتراض های گسترده از قطعی اینترنت، شرکت مخابرات ایران در اطلاعیه‌ای رسمی اعلام کرد دلیل اختلال امروز، وقوع «آتش‌سوزی در یکی از حوضچه‌های ارتباطی منطقه هشت مخابرات تهران» است و کارشناسان مخابراتی مشغول فعالیت به منظور رفع سریع این اختلالات هستند.
اختلال بیش از یک ساعت ای که اینترنت همراه و ثابت را نیز تحت تاثیر قرار داده است، همچنین علاوه بر شبکه اینترنت همراه و ثابت، شبکه تلفن همراه نیز برای بعضی از کاربران در برخی از مناطق تهران از دسترس خارج شده و علی‌رغم نمایش آنتن، امکان برقراری تماس نیز وجود ندارد.
چندین ماه پیش نیز، در یکی از شعبه های مخابرات ایران آتش سوزی رخ داده بود و آن رمان نیز اینترنت کشور با قطعی و اختلال روبرو شد، تکرار مجدد چنین حادثه ای نیز، این سوال را در ذهن ایجاد می کند که آیا شرکت مخابرات ایران تدابیری برای جلوگیری از آتش سوزی، سیستم اطفا حریق سریع و یا مدیریت بحران ندارد که با یک اتفاق ناگهانی و درگیری یکی از حوضچه های مخابراتی،کل اینترنت کشور مختل می شود، پس قطعا لازم است برای جلوگیری از تکرار آن تدابیر ویژه ای اندیشیده شود.
این گزارش می افزاید، محمدرضا بیدخام، سخنگوی شرکت مخابرات نیز در گفت‌وگو با شبکه خبر اعلام کرد آتش‌سوزی مهار شده و بخش اصلی اختلال‌ها تا امشب برطرف می‌شود.
انتهای پیام/
ردپای عدم مدیریت بحران در مخابرات ایران گلناز پورنامی

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار