در شورای برنامه‌ریزی بعثه و حج اعلام شد؛

راه‌اندازی سفر ارزان عراق و آخرین آمار مسافران اربعین

1401/05/10 - 17:20 - کد خبر: 70222 نسخه چاپی

نصر: معاون عتبات سازمان حج و زیارت از راه‌اندازی کاروان‌های ارزان‌قیمت عتبات عراق با هزینه دو میلیون و ۹۰۰ هزار تومان خبر داد و گفت:‌تا کنون حدود ۹۰۰ هزار نفر برای اربعین پیش ‌ثبت‌نام کرده‌اند.

به گزارش نصر، حجت‌الاسلام والمسلمین صحبت‌الله رحمانی در نشست شورای برنامه‌ریزی و هماهنگی بعثه مقام معظم رهبری و سازمان حج و زیارت، بدون آن‌که به جزئیات بیشتری درباره سفر ارزان‌قیمت عتبات اشاره کند، اظهار کرد: براساس تفاهم صورت گرفته با کمیته امداد امام خمینی (ره) و بنیاد شهید و امور ایثارگران مجموعا ۹۰ هزار نفر از افراد تحت پوشش این دو نهاد به عتبات اعزام می‌شوند.
او همچنین با بیان این‌که در تیرماه امسال حدود ۳۷ هزار و ۵۰۰ زائر به عتبات عالیات عراق اعزام شدند، گفت: تا ظهر روز دوشنبه دهم مردادماه ۸۸۹ هزار نفر در سامانه «سماح» برای اعزام در اربعین پیش‌ثبت‌نام کرده‌اند. پیش ثبت‌نام اربعین تا روز عاشورا ادامه دارد و از آن پس، زائران می‌توانند نسبت به ثبت‌نام قطعی خود در این سامانه اقدام کنند.
رحمانی با بیان این‌که حدود ۳۸ درصد افرادی که تاکنون برای اربعین ثبت‌نام کرده‌اند، مرد و ۶۲ درصد خانم هستند، افزود: تنها شش درصد این افراد قصد دارند هوایی به عراق سفر کنند و بقیه سفر زمینی را انتخاب کرده‌اند که بیشترین حجم خروج و ورود زائران نیز از مرز مهران خواهد بود.
او در ادامه گفت:‌در هفته منتهی به تاسوعا و عاشورا نیز حدود ۱۳ هزار نفر برای سفر عتبات، ثبت‌نام خود را قطعی کرده‌اند.
معاون عتبات سازمان حج و زیارت همچنین اعلام کرد: با همکاری شرکت‌های هواپیمایی پروازهای دمشق بزودی از سرگرفته می‌شود.
بنابر گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی حج، شورای برنامه‌ریزی و هماهنگی بعثه مقام معظم رهبری و سازمان حج و زیارت با حضور نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت برگزار شد و حجت‌الاسلام و المسلمین نواب، ضمن ارزیابی موفقیت‌آمیز حج از سازمان حج و زیارت درخواست کرد که سرانه کارگزاران حج را به نسبت زائر کاهش دهد و به حداقل دو درصد برساند.
انتهای پیام/
راه‌اندازی سفر ارزان عراق و آخرین آمار مسافران اربعین خبرگزاری ایسنا

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار