رئیس کانون انجمن‌های صنفی جایگاه‌داران:

مصرف روزانه بنزین به ۱۳۰ میلیون لیتر هم رسید

1401/05/10 - 14:21 - کد خبر: 70202 نسخه چاپی

نصر: رئیس کانون انجمن‌های صنفی جایگاه‌داران گفت: سال گذشته میانگین فروش؛ البته با در نظر گرفتن کرونا حدود ۷۶ تا ۷۷ میلیون لیتر در روز بود در حالی که این رقم در سال جاری بسیار بالاتر و حتی در یک روز به حدود ۱۳۰ میلیون لیتر هم رسید.

به گزارش نصر، همایون صالحی درباره کمبود عرضه بنزین در برخی جایگاه‌ها اظهار داشت: تاکنون هیچگونه گزارشی مبنی بر کمبود و یا خودداری توزیع بنزین از سوی جایگاه‌های عرضه در کشور ارائه نشده مگر اینکه حادثه‌ای در پمپ‌بنزین خاصی پیش آمده و از چرخه فعالیت خارج شده باشد.
وی افزود: واقعیت این است که مصرف و عرضه بنزین بالا و خارج از پیش‌بینی‌ها بوده است، سال گذشته میانگین فروش؛ البته با در نظر گرفتن کرونا حدود 76 تا 77 میلیون لیتر در روز بوده است در حالی که این رقم در سال جاری بسیار بالاتر و حتی در یک روز به حدود 130 میلیون لیتر هم رسید.
رئیس کانون انجمن‌های صنفی جایگاه‌داران متوسط مصرف بنزین در چهار ماهه سال جاری را حدود 101 میلیون لیتر در روز اعلام کرد.
وی گفت: میزان تولید بنزین در کشور در بهترین حالت 104 میلیون لیتر در روز است و زمانی که تعمیرات اساسی باشد به کف 94 میلیون لیتر می‌رسد. در حال حاضر تناسبی بین تولید و مصرف وجود ندارد، در این شرایط باید برای تامین بنزین تمهیداتی اندیشیده شود مگر اینکه عرضه به شکلی طراحی شود که مصرف کاهش یابد.
صالحی تاکید کرد: مشکل مصرف بنزین در کشور ما این است که هنوز حمل و نقل عمومی اصلاح نشده و خودروهایی حتی در حد استانداردهای بسیار قدیمی دنیا هم نداریم. در حال حاضر مصرف بنزین در خودروهای دنیا 4.5 لیتر در هر 100 کیلومتر است در حالی که این رقم در کشور ما بیش از 12 لیتر در هر 100 کیلومتر است.
وی یادآور شد: عوامل بسیار زیادی روی قضیه مصرف سوخت دخیل است و اگر این رویه ادامه پیدا کند به مشکل تامین می‌خوریم.
رئیس کانون انجمن‌های صنفی جایگاه‌داران درباره کمبود عرضه در برخی پمپ‌بنزین‌های تهران بیان داشت: در برخی مناطق تریلی‌ها امکان تردد ندارند و باتوجه به اینکه تعداد کامیون‌های ده‌چرخ هم به دلیل مشکلات کرایه کم شده و یا از چرخه حمل و نقل خارج شده‌اند، ممکن است سوخت به موقع به جایگاه نرسد، اما مشکل تامین بنزین نداریم و سوخت به میزان کافی در جایگاه‌ها موجود است.
انتهای پیام/
مصرف روزانه بنزین به ۱۳۰ میلیون لیتر هم رسید ایلنا - خبرگزاری کار ایران

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار