عضو هیات موسس سازمان دیده‌بان شفافیت:

رییس جمهور ملزم به ابلاغ مصوبات شورای عالی انقلاب فرهنگی است

1401/05/10 - 13:28 - کد خبر: 70189 نسخه چاپی

نصر: عضو هیئت موسس سازمان دیده بان شفافیت با بیان اینکه رییس جمهور با توجه به جایگاه حقوقی‌اش نمی توانست مصوبه کنکوری شورای عالی انقلاب فرهنگی را ابلاغ نکند،گفت: طبق قانون رییس جمهور ملزم به ابلاغ مصوبات شورای عالی انقلاب فرهنگی است.

به گزارش نصر، احمد امیرآبادی در گفتگو در واکنش به نامه رییس دیده بان شفافیت به رئیسی و انتقاد از ابلاغ مصوبه کنکوری شورای عالی انقلاب فرهنگی از سوی رییس جمهور اظهار داشت: رییس جمهور با توجه به جایگاه حقوقی‌اش نمی توانست مصوبه کنکوری شورای عالی انقلاب فرهنگی را ابلاغ نکند،طبق قانون رییس جمهور ملزم به ابلاغ مصوبات شورای عالی انقلاب فرهنگی است.
عضو هیئت موسس سازمان دیده بان شفافیت ادامه داد: دولت به واسطه حضور وزرای علوم، آموزش و پرورش، ارشاد و معاون علمی و فناوری و شخص رییس جمهور در شورای عالی انقلاب فرهنگی، تعدادی از آرای شورا را در اختیار دارد و به همین نسبت با این مصوبه در جلسات شورا مخالفت کرده است و پس از تصویب این موضوع در شورای عالی انقلاب فرهنگی ، ابلاغ آن را به تاخیر انداخت.
عضو هیات رییسه مجلس با بیان اینکه اکثریت نمایندگان مجلس با مصوبه کنکوری شورای عالی انقلاب فرهنگی مخالف هستند، اظهار داشت: رییس جمهور در خصوص این مصوبه جلسه با اعضای کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس داشت، در این جلسه مقرر شد کمیسیون آموزش جلسه ای با شورای عالی انقلاب فرهنگی برای بررسی بیشتر این مصوبه داشته باشد.
سیدابراهیم رئیسی ۲۵ تیرماه سال جاری ، ماده واحده "تکمیل و اصلاح موادی از سیاست‌ها و ضوابط ساماندهی سنجش و پذیرش متقاضیان ورود به آموزش عالی (پس از پایان متوسطه) مصوب ۱۵ تیرماه ۱۴۰۰ را که در جلسات ۸۵۵ و ۸۶۳ مورخ پنجم بهمن ماه ۱۴۰۰ و هفدهم خردادماه ۱۴۰۱ شورای عالی انقلاب فرهنگی به تصویب رسیده بود را برای اجرا ابلاغ کرد.
پس از ابلاغ این مصوبه، ​احمد توکلی رئیس هیات مدیره دیده بان شفافیت و عدالت با ارسال نامه ای به رئیس جمهور نسبت به ابلاغ مصوبه کنکوری شورای عالی انقلاب فرهنگی انتقاد کرد و آنرا خلاف عدالت و مطلوب اقشار خاصی از جامعه و بستر مفسده‌های دیگر برشمرد.
انتهای پیام/
رییس جمهور ملزم به ابلاغ مصوبات شورای عالی انقلاب فرهنگی است خبرگزاری ایرنا

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار