وزیر ارتباطات وفناوری اطلاعات؛

اتصال تمام روستا‌های بالای ۲۰ خانوار به شبکه ملی اطلاعات در سال آینده

1401/05/10 - 13:28 - کد خبر: 70188 نسخه چاپی

نصر: وزیر ارتباطات وفناوری اطلاعات گفت: تا هفته دولت سال آینده همه روستا‌های بالای ۲۰ خانوار را به شبکه ملی اطلاعات متصل خواهیم کرد.

به گزارش نصر، عیسی زارع پور گفت: در حال حاضر نزدیک ۸۸ درصد روستا‌های بالای بیست خانوار به شبکه ملی اطلاعات متصل هستند که تا پایان سال به ۹۵ درصد می‌رسد.
آقای زارع پور پیشتر گفته بود وزارت ارتباطات برنامه دارد تمام روستاهای بالای ۲۰ خانوار تا پایان امسال به شبکه ملی اطلاعات متصل شوند. او برای اجرای این برنامه خواستار حمایت دولت، مجلس و مشارکت مردم شده بود.
اوایل خرداد ماه امسال هم صفحه شخصی منتسب به وزیر ارتباطات نوشت که تا پایان اردیبهشت ماه ۷۰ درصد این روستاها در ایران به شبکه ملی اطلاعات پیوستند.
طبق این آمار، ۴ هزار و ۹۶۶ خانوار با بیش از ۱۷ هزار نفر جمعیت به ارتباطات پایدار دسترسی پیدا کرده اند.
وزیر ارتباطات امروز گزارش داد از زمان روی کار آمدن دولت سیزدهم، هزار و ۹۰۰ روستای جدید به شبکه ملی اطلاعات متصل شده است.
به گفته عیسی زارع پور، استان‌های سیستان و بلوچستان، کرمان، آذربایجان غربی و خراسان جنوبی از میانگین کشور در حوزه ارتباطات پایین‌تر هستند که وزارت ارتباطات در تلاش است با درنظر گرفتن برنامه‌های ویژه این استان‌ها را تا پایان سال به میانگین کشوری برساند.
رئیس کمیسیون صنایع و معاون مجلس هم پس از نشست امروز این کمیسیون با وزیر ارتباطات، گفت كه توزیع اتصال اینترنت در کشور و داخل استان‌ها متناسب نیست.
مصطفی طاهری گفت كه این نقص از سال‌های گذشته ایجاد شده و رویکرد وزیر ارتباطات جبران عقب ماندگی هاست.
انتهای پیام/
اتصال تمام روستا‌های بالای ۲۰ خانوار به شبکه ملی اطلاعات در سال آینده نصر

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار