معاون اداره اعتبارات بانک مرکزی خبر داد:

پرداخت ۴۴ هزار میلیارد تومان وام ازدواج از ابتدای امسال تاکنون

1401/05/10 - 12:59 - کد خبر: 70183 نسخه چاپی

نصر: معاون اداره اعتبارات بانک مرکزی گفت:از ابتدای امسال تاکنون وام فرزندآوری به مبلغ ۸ هزار و ۶۷۴ میلیارد تومان و همچنین وام قرض‌الحسنه ازدواج به مبلغ ۴۴ هزار میلیارد تومان پرداخت شده است.

به گزارش نصر، مهدی صحابی گفت: پرداخت وام ودیعه مسکن هم در بانک‌های مربوطه سرعت گرفته است بطوریکه که از نیمه خرداد (زمان ابلاغ دستورالعمل) تا امروز ۱۰ مرداد، تعداد ۳۵ هزار و ۶۱۶ پرونده برای متقاضیان معرفی شده به بانک‌های مربوطه تشکیل شده که از این تعداد ۱۴ هزار و ۸۵۰ نفر به میزان ۸۶۱۶ میلیارد ریال تسهیلات ودیعه مسکن خود را دریافت کرده‌اند.
به گفته معاون اداره اعتبارات بانک مرکزی، براساس مصوبه شورای پول و اعتبار، سقف وام ودیعه مسکن برای متقاضیان شهر تهران ۱۰۰ میلیون تومان، برای کلانشهر‌ها ۷۰ میلیون تومان و برای سایر شهر‌ها ۴۰ میلیون تومان مقرر شده است.بانک مرکزی پس از مصوبه شورای پول و اعتبار سهمیه بانکی و استانی را به همراه دستورالعمل نحوه پرداخت به سیستم بانکی ابلاغ کرد. بر این اساس متقاضیان دریافت تسهیلات با مراجعه به سامانه وزارت راه و شهرسازی و ارائه اجاره نامه کدرهگیری‌دار رسمی مربوط به سال ۱۴۰۱ ثبت نام اولیه را انجام می‌دهند.

۹۰ هزار فقره تسهیلات فرزندآوری پرداخت شد
صحابی گفت: پالایش اولیه در وزارت راه و شهرسازی برای بررسی مالکیت مسکن متقاضی انجام شده و واجدین شرایط پس از دریافت پیامک تایید نسبت به انتخاب بانک و شعبه اقدام می‌کنند. در شبکه بانکی نیز با استفاده از سامانه سمات استعلام وام مسکن، جعاله و ودیعه فعال برای متقاضی انجام شده و اگر متقاضی فاقد تسهیلات مربوطه باشد فرآیند تشکیل پرونده انجام شده و تسهیلات به متقاضی پرداخت می‌شود. سود تسهیلات ودیعه مسکن برمبنای مصوبه شورای پول و اعتبار (۱۸ درصد) محاسبه می‌شود و مدت بازپرداخت آن نیز ۵ ساله است. همچنین سقف کل تسهیلات پرداختی توسط شبکه بانکی برای ودیعه مسکن ۴۰ هزار میلیارد تومان مقرر شده است.
شرایط دریافت تسهیلات ودیعه مسکن متاهل بودن متقاضی تعیین شده است. همچنین برای بانوان مجرد شرط سنی ۳۵ سال به بالا و برای آقایان مجرد نیز شرط سنی ۴۵ سال به بالا تعیین شده است.
انتهای پیام/
پرداخت ۴۴ هزار میلیارد تومان وام ازدواج از ابتدای امسال تاکنون باشگاه خبرنگاران جوان

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار