در جلسه ستاد هماهنگی اقتصادی به ریاست رییس جمهور تصویب شد؛

ساز و کارهای جدید جلوگیری از رسوب کالا در گمرکات

1401/05/10 - 11:18 - کد خبر: 70156 نسخه چاپی

نصر: اعضای ستاد هماهنگی اقتصادی دولت ساز و کارهای جدید جلوگیری از رسوب کالا در گمرک و تسریع در تعیین تکلیف اموال تملیکی را تصویب کردند که براساس آن و درصورت تصویب هیأت دولت، ثبت سفارش و تخصیص ارز برای کالاهای اولویت‌دار سرعت می‌یابد.

به گزارش نصر، در جلسه یکشنبه شب ستاد هماهنگی اقتصادی دولت که به ریاست سید ابراهیم رئیسی برگزار شد، ساز و کار جدیدی برای جلوگیری از رسوب کالاهای وارداتی در گمرکات کشور و تسریع در تعیین تکلیف اموال تملیکی تصویب و مقرر شد در جلسه آینده هیات وزیران به تصویب برسد.
از جمله این تمهیدات افزایش سرعت عمل از طریق اتصال و به روز رسانی تبادل اطلاعات در مورد کالاهای وارداتی و اموال تملیکی به صورت زنجیره‌ای و هماهنگ میان دستگاه‌های ذیربط است.
تسریع در ثبت سفارش و تخصیص ارز برای کالاهای اولویت‌دار از جمله تصمیمات این جلسه بود و مقرر شد عملکرد دستگاه‌ها در این زمینه بدون انفصال و به صورت زنجیره‌ای متصل ساماندهی و انضباط لازم را پیدا کند که در این دولت نسبت تعیین تکلیف هیچ وقفه‌ای انجام نشده و اموال به صورت جهادی تعیین تکلیف شده است.
در این جلسه همچنین گزارشی از آخرین وضعیت موجودی کالاها در گمرکات کشور و اقداماتی که در دولت فعلی در جهت ساماندهی گمرکات و کاهش رسوب کالاها انجام شده ارائه شد.
انتهای پیام/
ساز و کارهای جدید جلوگیری از رسوب کالا در گمرکات خبرگزاری ایرنا

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار