هشدار اداره کل مدیریت بحران آذربایجان شرقی درباره احتمال وقوع سیلاب

1401/05/10 - 09:57 - کد خبر: 70137 نسخه چاپی

نصر: مدیرکل مدیریت بحران استانداری آذربایجان شرقی نسبت به احتمال سیلابی شدن رودخانه‌ها و مسیل‌ها، آبگرفتگی معابر و وزش باد شدید در استان هشدار داد.

به گزارش نصر، محمدباقر هنربر  ضمن اعلام این خبر اظهار کرد: هشدارهای جوی شماره ۱۴ سطح نارنجی و ۶۰ و ۶۱ مدیریت بحران در خصوص احتمال وقوع سیلاب و بارش رگباری باران به همراه وقوع رعد و برق در استان است.
وی ادامه داد: از هموطنان عزیز درخواست می‌کنیم در حریم بستر رودخانه و حاشیه مسیل‌ها توقف نکرده و اتراق نکنند همچنین تشدید وزش باد نیز پیش‌بینی شده است؛ بنابراین احتمال سقوط و یا پرتاب اجسام سبک، سقوط تابلوهای تبلیغاتی و خسارت به سازه‌های سبک و آتش سوزی جنگل‌ها وجود دارد.
وی افزود: مردم آذربایجان شرقی همچنین در مواقع بارندگی و رعد و برق به نواحی مرتفع نروند و به هنگام عبور از کنار ساختمان‌های نیمه کاره و درختان فرسوده و کهنسال احتیاط کنند و از روشن کردن آتش در جنگل‌ها و مراتع خودداری کنند.
هنربر خاطرنشان کرد: باتوجه به اینکه طی روزهای اخیر در سایر استان‌های کشور بر اثر وقوع سیل ۶۰ نفر فوت و ۳۰ نفر نیز مفقود شده‌اند، درخواست می‌کنیم با رعایت نکات ایمنی از بروز خسارات احتمالی پیش‌گیری شود.
انتهای پیام/
هشدار اداره کل مدیریت بحران آذربایجان شرقی درباره احتمال وقوع سیلاب خبرگزاری ایسنا

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار