خبر/

بارگیری دومین محموله کمک‌های انسانی ترکیه برای سیل‌زدگان ایران

1401/05/09 - 17:09 - کد خبر: 70107 نسخه چاپی

نصر: وزارت دفاع ترکیه از آماده شدن دومین هواپیمای باری نیروی هوایی ارتش این کشور برای انتقال کمک‌های انسانی به آسیب دیدگان سیل‌های اخیر در ایران خبر داد.

به گزارش نصر، به نقل از آناتولی، وزارت دفاع ترکیه با انتشار پیامی در توئیتر اعلام کرد که دومین هواپیمای باری نیروی هوایی ارتش این کشور آماده انتقال کمک‌های انسانی ترکیه به آسیب دیدگان سیل‌های اخیر در ایران است.
در این پیام با اشاره به اینکه نخستین هواپیمای باری ترکیه به منظور انتقال کمک‌های بشردوستانه از جمله پتو و چادر عصر دیروز شنبه از فرودگاه اتی‌مسقود آنکارا راهی ایران شده، آمده است: در نظر داریم یک هواپیمای باری دیگر را نیز به منظور انتقال کمک‌های بیشتر به ایران بفرستیم.
بنا بر اعلام وزارت دفاع ترکیه، دومین هواپیمای باری با بارگیری محموله خود آماده پرواز به سمت ایران است.
مرکز مقابله با حوادث غیرمترقبه ترکیه «آفاد» عصر دیروز(شنبه) از ارسال نخستین محموله کمک‌های انسانی، ابزار و تجهیزات فنی برای سیل‌زدگان در ایران خبر داد.
در بیانیه این مرکز آمده است: در پی وقوع سیل در ایران، به دستور رئیس‌جمهور اردوغان کمک های انسانی شامل چادر، پتو و همچنین ابزار و تجهیزات فنی به مناطق سیل‌زده ایران ارسال کردیم.
مناطق مختلف ایران طی روزهای اخیر شاهد بارش‌های شدید باران و وقوع سیل‌ بوده است. براساس اعلام مسئولان کشور تاکنون 69 نفر بر اثر وقوع سیل در استان‌های مختلف جان خود را از دست داده‌اند.
انتهای پیام/
بارگیری دومین محموله کمک‌های انسانی ترکیه برای سیل‌زدگان ایران خبرگزاری ایسنا

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار