دبیر انجمن صنایع غذایی استان آذربایجان شرقی؛

نقض معافیت مالیاتی ماشین آلات، بسیار اشتباه بود

1401/05/09 - 10:52 - کد خبر: 70035 نسخه چاپی

نصر: دبیر انجمن صنایع غذایی استان آذربایجان شرقی نیز از تشکیل معاونت مجزای صنایع عمومی در وزارت صمت تقدیر کرد و گفت: با این حال برخی اقدامات و سامانه‌ها از خود صنعتگران انرژی می‌برد. برای مثال سامانه صدور کارت بازرگانی موجب شده که بسیاری عدم صدور کارت بازرگانی را بر گردن اتاق‌های بازرگانی بیندازند. بسیاری از فعالان اقتصادی در گرفتن کارت بازرگانی به مشکل خورده‌اند و میان اتاق بازرگانی و سازمان صمت در رفت و آمد هستند.

به گزارش نصر، رضا جعفری برخی خودتحریمی‌های وزارت را علیه خود اهالی صنعت دانست و گفت: بستن تعرفه بر ماشین آلات کاری بسیار اشتباه بود که در چهار سال اخیر برای اولین بار رخ می‌دهد.
وی حمایت از تولید داخل را کاری پسندیده دانست و گفت: با این حال این حمایت بعضا محل سوء‌استفاده برخی قرار می‌گیرد. برای مثال برای خرید ماشین آلات، خود تولیدکننده بهتر از هر کس دیگری می‌داند از کجا چه تکنولوژی را خریداری کند و کیفیت ماشین آلات ایرانی با نمونه‌های خارجی قابل قیاس نیست.
وی بزرگترین مشکل صنایع را پس از حذف ارز ترجیحی، بحث سرمایه در گردش دانست و تاکید کرد: متاسفانه هیچ تفاهمنامه‌ای که عملیاتی باشد در این حوزه منعقد نشده است و حتی سیستم بانکی ما نسبت به مرداد سال گذشته بسته‌تر عمل می‌کند و این مورد کمر فعالان اقتصادی را خرد خواهد کرد.
انتهای پیام/
نقض معافیت مالیاتی ماشین آلات، بسیار اشتباه بود نصر

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار