خبر/

برترین های مسابقات کشوری تیراندازی با کمان سنتی مشخص شدند

1401/05/09 - 09:45 - کد خبر: 70022 نسخه چاپی

نصر: نخستین مرحله از مسابقات کشوری تیراندازی با کمان سنتی در تبریز با شناخت نفرات برتر به پایان رسید.

به گزارش نصر، در این مسابقات که با حضور ۱۰۰ ورزشکار از استان های مختلف در سه رده سنی و در دو بخش مردان و زنان برگزار شد در رده سنی نوجوانان دختر فاطمه سیف الهی از آذربایجان شرقی، فاطمه قائدی از فارس و فاعزه کراری از آذربایجان شرقی اول تا سوم شدند و در بخش پسران این رده سنی رضا صالحی از فارس، ایلیا رستمی از اردبیل و میلاد رهبر از خراسان رضوی در سکوهای اول تا سوم ایستادند.
در رده سنی بزرگسالان و در بخش بانوان فریبا نظری، هدیه عباسی و آریانا دستگیری به ترتیب از استان های مرکزی، فارس و اردبیل اول تا سوم شدند و در بخش آقایان رسول سلمانی، قادر آقازاده و بابک مصباح هر سه از استان آذربایجان شرقی عناوین برتر را کسب کردند.
در رده سنی نونهالان نیز مونا مجیدی، آیناز کرمی، فاطمه عباسی در بخش دختران و رضا فتحی زاده، پارسا احمدی و پارسا نظر پور در بخش پسران به ترتیب به مقام های اول تا سوم دست یافتند.
تفاوت رشته کمان سنتی با سایر ماده های این رشته ورزشی این است که در این رشته لباس ورزشی پوشیده نمی شود بلکه ورزشکاران با لباس های بومی و محلی در مسابقات حاضر می شوند و تجهیزات مورد استفاده کاملا سنتی و بومی هستند.
افسانه آبرین، کماندار تبریزی و دارنده عنوان دومی مسابقات ترکیه نیز از نزدیک این رقابت ها را زیر نظر داشت و درباره این مسابقات گفت: مرحله اول رنکینگ کشوری به میزبانی تبریز برگزار شد که از نظر کیفیت بسیار مطلوب بود و در صورت ادامه چنین رقابت هایی، هم سطح کیفی کمانداران و هم سطح کیفی مسابقات بالا می رود.
مرحله این مسابقات در آرپا دره سی و مرحله نهایی آن در میدان شهید بهشتی تبریز برگزار شد.
انتهای پیام/
برترین های مسابقات کشوری تیراندازی با کمان سنتی مشخص شدند خبرگزاری ایرنا

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار