گزارش نصر/

نقش تحول دیجیتال در موفقیت کسب‌وکارهای آذربایجان شرقی

1401/05/09 - 08:33 - کد خبر: 70014 نسخه چاپی

نصر: رویداد کشوری یک روز با همکاران سیستم با حضور بیش از با حضور بیش از ۶۵۰ نفر از مدیران صنایع، کارخانجات و کسب‌وکارهای و مدیران حوزه فناوری اطلاعات با هدف ارائه آخرین راهکارهای فناورانه سازمانی در تبریز برگزار شد.

به گزارش نصر، رویداد یک روز با همکاران سیستم در راستای ارائه آخرین دستاوردها و محصولات فناورانه در صنایع گوناگون و ارائه راهکارهای سازمانی متناسب با نیاز کسب‌وکارهای  آذربایجان شرقی در چهار بخش همایش، پنل انتقال تجربه مشتریان، شش کارگاه تخصصی و نمایشگاه ارائه‌ محصولات همکاران سیستم برگزار شد.
این رویداد کشوری که در تبریز با حضور بیش از ۶۵۰ نفر از مدیران صنایع، کارخانجات و کسب‌وکارهای این منطقه در مرکز همایش‌های بین‌المللی تبریز برگزار شد، با سخنرانی محمد عزیزاللهی، مدیرعامل همکاران سیستم کلید خورد.
وی به نقش عصر دیجیتال در موفقیت کسب‌وکارها و صنایع اشاره کرد و گفت: طبق آمارها، در سال ۲۰۲۳ تحول دیجیتال مهم‌ترین دغدغه سازمان‌هاست، نه به این دلیل که فناوری اطلاعات جذاب است، به این دلیل که یک محرک و پیشران جدی برای حرکت محسوب می‌شود.
وی ادامه داد: فناوری اطلاعات نه تنها محرک است، بلکه خود سازنده کسب‌وکار و خالق یک مسیر تازه به حساب می‌آید و در نتیجه تمامی سازمان‌ها باید یک نقشه راه مشخص برای بهره‌گیری از تحول دیجیتال و فرصت‌های فعلی و آتی بازار داشته باشند.
وی تحول دیجیتال را محدود به استفاده از عناصر و زیرساخت‌های دیجیتال و تکنولوژیک ندانست و اضافه کرد: نقشه راه تحول دیجیتال بیش از این‌ها و یک تفکر و فرهنگ است که در اصل کار مدیران محسوب می‌شود.
عزیزاللهی با بیان برخی از رویکردهای جدید دیجیتالی و ارزش‌های افزوده‌ای که استفاده از فناوری اطلاعات برای کسب‌وکارها و صنایع ایجاد می‌کند، یادآور شد: تحول دیجیتال یک نقطه نیست، یک مسیر، حرکت و سفر است. همچنین این رویکرد اگر کامل، جامع و یکپارچه دیده نشود، شاید برخی مسايل را حل کند، اما موفق نیست. سازمان‌هایی در این مسیر موفقند که تحول را پذیرفته باشند، آن را جامع و یکپارچه ببینند و خود را با آن تطبیق دهند.
وی در پایان وجود هدف، فرآیند، ساختار مناسب، تکنولوژی مناسب و درگیر شدن منابع داخلی و مشتریان بیرونی را مهم‌ترین عناصر نقشه راه تحول دیجیتال سازمان‌ها دانست.
این گزارش می افزاید، عماد هدایتی‌نژاد مدیر فروش همکاران سیستم به عنوان نمونه‌ای از تحول کسب‌وکارها، داستان ۳۵ سال فعالیت همکاران سیستم را تشریح کرد و گفت: اتخاذ تصمیمات هوشمندانه و در زمان مناسب مبتنی بر روندهای بازار و نیاز مشتریان به عنوان کلیدی‌ترین عنصر پیشبرد تحول در همکاران سیستم محسوب می‌شود.
وی اضافه کرد: امروز خرسندیم بیش از ۸۵ هزار کسب و کار، همکاران سیستم را به عنوان شریک استراتژیک فناوری اطلاعات خود برگزیده‌اند.


 
این گزارش حاکی است، هادی جسور، مدیرعامل همکاران سیستم آذربایجان شرقی با بیان این که از تاسیس این شرکت به عنوان اولین شرکت استانی و منطقه‌ای همکاران سیستم بیش از ۲۸ سال می‌گذرد، استفاده از ۳۲ نیروی متخصص بومی را به عنوان یکی از ویژگی‌های این شرکت معرفی کرد و یادآور شد: امروز ما به بیش از ۶۰۰ کسب و کار در این منطقه در اندازه‌های گوناگون به شکل فعالانه ارائه خدمت می‌کنیم و بیش از ۵۰۰ نفر را آموزش داده‌ایم که در صنایع، کارخانجات و کسب‌وکارهای گوناگون این منطقه مشغول کار هستند.
پنل تخصصی این رویداد نیز با موضوع «صنعت IT به عنوان موتور محرکه در راه‌اندازی و رشد کسب‌و‌کارها» با حضور مدیران برخی صنایع و کسب‌وکارهای استان آذربایجان شرقی برگزار شد.
جلسات دو و چند جانبه بین مدیران همکاران سیستم و مدیران صنایع و کسب‌وکارهای استان‌های آذربایجان شرقی و غربی برای تبادل اطلاعات و بررسی راهکارهای همکاری از برنامه‌های جانبی این رویداد بود.
انتهای پیام/
نقش تحول دیجیتال در موفقیت کسب‌وکارهای آذربایجان شرقی گلناز پورنامی

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار