پیگیری «نصر» از اتفاقات عجیب قطار تبریز-مشهد/

قطاری که به مقصد نرسید!

1401/05/08 - 18:41 - کد خبر: 70001 نسخه چاپی

نصر: قطار سبز مشهد - تبریز که سوم مرداد ماه به دلیل عملیات عمرانی در ایستگاه راه آهن مراغه به مقصد نرسید، مملو از خانواده های زوار مشهدالرضا بود با وجود تمام سختی های سفر در ایستگاه سهند از قطار پیاده شدند و آنان مجبور شدند بقیه راه را به سختی سوار اتوبوس شوند و راهی مقصد نهایی شوند.

به گزارش نصر، عدم پاسخگویی مناسب و بی تفاوتی به شرایط مسافران منجر به مواجهه عده ای زواران با مشکلات عدیده ای شده است که باعث شده خاطره بسیار بدی از این سفر زیارتی نصیبشان شود.

مسافران قطار مشهد چه می گویند؟
یکی از مسافرین این قطار در گفت و گو با خبرنگار نصر به روایتی از سرگذشت این خاطره تلخ زیارتی اشاره کرد و گفت: روز دوشنبه به تاریخ سه مرداد ماه در ساعت 30/8 شب از مشهد به سمت تبریز حرکت کرده بودیم و صبح ساعت 30/7 همه مسافرها را در ایستگاه سهند به دلیل عملیات عمرانی و خراب بودن مسیر راه آهن پیاده کردند و بقیه مسیر را با اتوبوس بازگشتیم اما اینکه چگونه و در چه شرایطی بازگشتیم بسیار جای تامل داشت.
وی اظهار کرد: بماند که کسی پاسخگوی سوالاتمان نبود، اینکه نمی دانستیم در کدام موقعیت جغرافیایی قرار گرفته ایم و یا اینکه مسیر اتوبوس هایی که در جاده مستقر بودند با راه آهن تقریبا 600 کیلومتر فاصله داشت و شخصا برای مادر بنده که هم حال مساعدی نداشت و هم قدرت جسمانی ضعیف تری داشت، همراهی با کسانی که با سرعت به سمت اتوبوس ها حرکت می کردند بسیار دشوار بود.
این مسافر قطار سبز مشهد-تبریز به کافی نبودن تعداد اتوبوس ها اشاره کرد و اذعان کرد: گویا راه آهن از تعداد مسافرین خود نیز خبر نداشتند؛ افرادی که زودتر از واگن ها پیاده شده بودند، سریع تر سوار اتوبوس ها شده بودند، ولی افرادی که دیر به اتوبوس رسیده بودند به دلیل تعداد کم اتوبوس ها با دیگر زواران وارد بحث و جدال شدند و از آن طرف راننده اتوبوس ها درهایشان را به روی دیگر مسافرین باز نمی کردند و یک عده مسافر دقیقا وسط جاده بین گذر پرسرعت ماشین ها، منتظر بودند راننده اتوبوس رضایت دهد و درها را باز کند؛ در صورتی که راه آهن پول اتوبوس ها را پرداخت کرده بود و ما هیچ هزینه ای بابت اتوبوس ها پرداخت نکردیم، اما اتوبوسی برای سوار شدن نبود. از طرفی مسافرین با راننده ها درگیر بودند؛ تمامی مسافرین و زواران در گرما کلافه شده بودند و هیچ یک از اتوبوس های باقی مانده به تبریز مسافر سوار نمی کردند. با هزار خواهش و التماس سوار اتوبوس شدیم که در همین راه سه بار مسافرین را پیاده کردند دوباره سوار کردند که به گفته راننده آن اتوبوس به سمت ارومیه بود.
وی ابراز کرد: به گفته راه آهن، قرار بر این بود که تبریز پیاده شویم، ولی مراغه پیاده کردند و مجدد درگیری ها شروع شد و گفتند (همینی که هست). با هزار مکافات دوباره از آنجا سوار اتوبوس به سمت تبریز شدیم متاسفانه آن اتوبوس نیز وسط جاده دوباره خراب شد. اتوبوس ها از لحاظ فنی کهنه و قدیمی بودند و در این شرایط کرونایی حتی پنجره های اتوبوس باز نمی شد و کولرهایشان نیز خراب بود. نحوه برخوردشان با مسافر حتی قابل توصیف نبود. تمام کیف و چمدان های مسافران را زمین ریخته بودند و مسافران در وضعیت بسیار اسفناکی قرار گرفته بودند.
این مسافر زوار مشهد الرضا ادامه داد: در تماس تلفنی بنده با مدیریت شرکت بن ریل (شرکت راه آهن شرقی بنیاد) کاملا ادعای بی اطلاعی از موضوع پیش آمده را داشتند، بعد از یک ساعت پیگیری خواستار مخفی ماندن این موضوع را داشتند و مدعی بودند که ریل ها به سرقت رفته است و آن ها به دلیل حفاظت از جان ما مجبور به چنین اقدامی کرده اند. در ادامه در تماس تلفنی با راه آهن استان خواستار توضیح این مسئله شدم که با جواب (بنده وظیفه ندارم که شما را قانع کنم، مشکلی بود که پیش آمده!) حرفشان را خاتمه دادند.

عملیات عمرانی در راه آهن مراغه
مدیر کل راه آهن منطقه آذربایجان در این خصوص گفت: به دلیل احداث زیرگذر تا چهار مرداد موقتا مجبور بودیم مسافران را در بستان آباد پیاده کرده و به تبریز انتقال دهیم.
"محمدرضا قربانی" در گفتگو با خبرنگار نصر در واکنش به پیاده کردن مسافران مشهد به تبریز در ایستگاه بستان آباد توضیح داد: عملیات عمرانی در بین ایستگاه راه آهن مراغه به خواجه نصیر (تازه کند) زیرگذر هشت متری احداث می‌شود تا جاده دو بانده شود، این پروژه احداث زیر گذر هشت متری مراغه نام دارد.
وی ادامه داد‌: متاسفانه در این محل به دلیل تصادفات جاده ای این تصمیم گرفته شده است که به همین دلیل روز های سوم و چهارم مرداد محور مراغه را مسدود کرده ایم.
قربانی اضافه کرد: به همین دلیل قطار های مشهد به تبریز امکان سوار کردن و پیاده کردن مسافر در تبریز را ندارند و ناچار شدیم تا قطار مشهد به تبریز را به محور میانه به بستان آباد بیاوریم و مسافران را در بستان آباد پیاده کنیم.
وی ادامه داد: به دلیل احداث زیرگذر تا چهار مرداد موقتا مجبور بودیم مسافران را در بستان آباد پیاده کنیم و مسافران را به تبریز انتقال دهیم.
مدیر کل راه آهن منطقه آذربایجان گفت: امروز و فردا مسافرانی که بلیط تبریز به مشهد دارند با اتوبوس به بستان آباد منتقل شده و از آنجا سوار قطار خواهند شد.
وی افزود: جهت رفاه حال مسافران با همکاری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای اتوبوس برای انتقال مسافران آماده کرده ایم تا مسافران به زحمت نیفتند.
قربانی گفت: قبلا نیز از سیمای سهند اعلام کردیم همشهریانی که قصد بدرقه مسافران مشهد الرضا دارند از ایستگاه بستان آباد به استقبال و بدرقه بروند.
وی خاطرنشان کرد: هیچ هزینه ای از مسافران بابت این موضوع گرفته نمی شود.
قربانی ادامه داد: اتوبوس های قطار اول مشهد ساعت دو الی سه بعد از ظهر و قطار دوم مشهد از ساعت 6 الی هفت بعد از ظهر مسافرین محترم را از ایستگاه تبریز به بستان آباد منتقل خواهند کرد.
وی در پایان در رابطه با قطار تبریز به تهران گفت: قطار تبریز تهران را هم به دلیل احداث زیر گذر مراغه موقتا تعطیل کردیم که از روز چهارشنبه برنامه به روال عادی برمی‌گردد.
انتهای پیام/
قطاری که به مقصد نرسید! سحر مغفرت

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار