معاون رئیس جمهوری؛

استارتاپ هفت هزار میلیارد تومانی در بورس قیمت‌گذاری شد

1398/08/28 - 16:04 - کد خبر: 6999 نسخه چاپی

نصر: معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری با بیان اینکه تا چند سال گذشته کسی نمی‌دانست استارتاپ (کسب و کار نوپا) چیست، گفت: در حال حاضر استارتاپی در کشور وجود دارد که هفت هزار میلیارد تومان در بورس قیمت‌گذاری شده است.

به گزارش نصر به نقل از ایرنا، «سورنا ستاری» روز سه شنبه در یکصد و هفتاد و هفتمین جلسه شورای شهر تهران حضور یافت و به مدیریت شهری پیشنهاد کرد که مدیریت شهری باید به مثابه شتاب‌دهنده بزرگ استارتاپ‌ها (کسب و کارهای نوپا) باشد نه اینکه مانع آنها شود. 

ستاری پس از سخنان خود، اظهارات اعضای شورای شهر تهران در خصوص کسب و کارهای نوین را شنید و در پاسخ به اعضای شورا اظهار داشت:‌ از زمان آمدنم به معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری مسائل دانش‌بنیان را به صورت ویژه دنبال کردیم.

وی افزود: امروز در کشور موفقیت‌های زیادی در زمینه فناوری و نوآوری از جمله بایوتک، هوافضا، سلول‌های بنیادی و استارتاپ کسب کردیم.

به گفته ستاری، چهارهزار و ۶۰۰ شرکت استارتاپی هم‌ اکنون در زمینه و فعالیت‌های مختلف در کشور فعال هستند.

معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری ادامه داد: ۶ هزار سال از تاریخ دانش در ایران می‌گذرد اما ما تنها ۱۰۰ سال است که فقط به نفت اکتفا کردیم و این موضوع باعث شده که فرهنگ کارآفرینی و نوآوری دیده نشود.

وی با بیان اینکه با فرهنگ بچه‌ پولداری کارآفرینی درست نمی‌شود، تاکید کرد: تکیه به منابع زیرزمینی باید به فراموشی سپرده شود و روحیه کارآفرینی و نوآوری متبلور شود.

ستاری خطاب به اعضای شورای شهر و نقطه نظرات آنان گفت: شما از اختیارات و پتانسل در شورای شهر و شهرداری چندان استفاده نکردید و می‌توان گفت که شهر در دست شما نیست.

معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری ادامه داد: بیش از یک میلیون متر مربع فضای نوآوری در کشور ایجاد شده و حتی در چابهار پارک فوق العاده نوآوری راه‌اندازی کردیم که این موضوع نشان می‌دهد هر چقدر افراد محروم‌تر باشند، نوآوری در آن منطقه بیشتر و انگیزه برای کار افزایش می‌یابد.

وی افزود: سرمایه‌گذاری در بخش نوآوری مهم است و پژوهشی محصول می‌دهد که بخش خصوصی در آن سرمایه‌گذاری کند.

ستاری پس از آن در جمع خبرنگاران حضور یافته و اظهار داشت:‌ با وضعیت کنونی  اقتصاد نفتی باید به سمت کسب و کارهای نوین روی آوریم.

وی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه قطعی اینترنت در روزهای اخیر چقدر به استارت آپ ها خسارت زده است، اظهار داشت:‌حتما خسارت زده است اما ان شاء الله به زودی درست می شود.

انتهای پیام/

استارتاپ هفت هزار میلیارد تومانی در بورس قیمت‌گذاری شد نصر


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار