نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی مطرح کرد؛

حیات اسلام مدیون خون امام حسین (علیه السلام)

1401/05/08 - 15:43 - کد خبر: 69963 نسخه چاپی

نصر: نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی گفت: اگر واقعه کربلا اتفاق نمی‌افتاد، شیعه و حتی شاید اسلام هم تا کنون از بین رفته بود.

به گزارش نصر، حجت الاسلام و المسلمین آل هاشم در همایش طلایه داران‌ تبلیغ و مروجین فریضه زکات با بیان‌اینکه مظلومیت امام حسین علیه السلام همیشگی است و همه ائمه اطهار (علیهم السلام) به عزاداری امام حسین(علیه السلام) مقید بودند افزود: این مظلومیت و ذکر مصیبت امام حسین علیه السلام زمینه ساز آشنایی با مکتب آن امام بزرگوار و چراغ راه آیندگان است.
وی تصریح کرد: یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های امام‌حسین علیه السلام، رسوخ حرارت محبت ایشان در دل مومنین است که موجب می‌شود زن و مرد و پیر و جوان در ایام محرم در مساجد، حسینیه‌ها و خیابان‌ها تا پاسی از شب به عزاداری بپردازند.
امام جمعه تبریز مراسم عزاداری حسینی را کانون جهاد تبیین عنوان کرد و نخستین گام در عزاداری‌ها را عزاداری از روی بصیرت دانست و گفت: باید اهداف قیام امام‌حسین بررسی، تحلیل و به مردم تبیین و از بیان مطالب غیر مستند و تحریف شده پرهیز شود.
حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم رعایت حدود در برگزاری مراسم عزاداری را لازم دانست و افزود: آغاز مراسم با قرائت قرآن، بیان مسائل شرعی و احکام الهی در جمع حسینی ها، تبیین اهداف قیام امام حسین علیه السلام، جلوگیری از پخش آهنگ‌های نامناسب در عزاداری‌ها و رعایت حال خانواده‌ها در ساعت‌های پایانی شب و سوق دادن جوانان به سمت عمل به دین از مهم‌ترین مسائلی است که باید به آن توجه شود.
مدیرکل تبلیغات اسلامی استان هم با بیان اینکه اصلی‌ترین وظیفه روحانیت تبیین مکتب امام‌حسین علیه السلام است افزود: محرم ماه حزن و اندوه است، اما اگر تبیین حضرت زینب و امام‌سجاد نبود، قیام امام‌حسین علیه السلام و اهداف آن به فراموشی سپرده می‌شد.
حجت الاسلام سید محمود حسینی با اشاره به اینکه حسین چی بودن ویژگی‌ای است که موجب می‌شود فرد در طول سال خود را از بسیاری از محرمات حفظ کند تاکید کرد: کسی که در عزاداری امام‌حسین علیه السلام شرکت می‌کند، اعلام می‌کند که خدا و پیغمبر و قرآن و امام را قبول دارد، اما این هنر روحانیت است که این جمع‌های مشتاق دستجات حسینی را با سیره امام‌حسین (ع) بیش از پیش آشنا کند.
انتهای پیام/
حیات اسلام مدیون خون امام حسین (علیه السلام) نصر

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار