فرماندار شهرستان خبر داد:

نظارت‌ها در بازار هشترود اثرات مثبتی نداشته است

1401/05/08 - 14:01 - کد خبر: 69942 نسخه چاپی

نصر: فرماندار هشترود از تشدید نظارت بر بازار خبر داد و گفت: متاسفانه نظارت‌ها از طرف اداره صمت، تعزیزات و جهاد کشاورزی بر بازار اثرات مثبتی نداشته است و بازاریان همچنان مواد مصرفی را به چندان برابر قیمت می‌فروشند.

به گزارش نصر، علیرضا توری در جلسه‌ی تنظیم بازار، خاطر نشان کرد: قیمت‌ها باید ثبات داشته باشند و هر کسی به هر قیمتی که دلش میخواهد مواد مصرفی مورد نیاز مردم را به مردم نفروشد. 
وی با بیان اینکه مردم از کیفیت نان ناراضی هستند؛ افزود: کلیه ادارات متولی در حوزه معاش مردم، باید بیش از پیش به کیفیت و کمیّت مواد موجود در بازار توجه داشته باشند تا مردم از عدم کیفیت مناسب و گرانی متضرر نشوند. 
وی اظهار کرد: ادارات متولی تنظیم بازار، وضعیت بازار را به صورت شبانه روزی رصد کنند چرا که؛ مردم از گرانفروشی بازاریان گلایه دارند و خواهان تثبیت قیمت ها هستند. 
توری یادآور شد: عدم درج قیمت، عدم صدور قیمت فروش بر روی کالاها جریمه ۱۰ میلیون تومانی دارد. 
وی افزود: تمامی مراحل تعزیراتی اعم از گرانفروشی و احتکار علاوه بر اینکه جریمه های سنگینی را در پی دارد با ضریب پنج محاسبه خواهد شد.
وی اضافه کرد: نانوایی‌های هشترود برای ارائه خدمات به مردم باید از کارت خوان مخصوص نانوایی‌ها استفاده کنند و تا به حال ۱۲۸ دستگاه پوز بانکی به متصدیان نانوایی‌ها تحویل داده شده است.
فرماندار هشترود، ادامه داد: هیأت‌های مذهبی در صورتی که نیاز به کالاهای اساسی اعم از مرغ، برنج، شکر، نان و گوشت در ایام محرّم و صفر داشته باشند می‌توانند با گرفتن معرفی نامه از اداره تبلیغات اسلامی و تحویل آن به اداره جهاد کشاورزی، از این کالاها بهره مند شوند.
وی گفت: مردم از عرضه دیر هنگام نان و کیفیت نا مناسب انواع نان گلایه دارند و بنابر مصوبه شورای آرد و نان، باید همه نانوایی‌ها نان خود را سر ساعت شش و نیم صبح عرضه کنند. 
وی یادآور شد: تخصیص سهیمه آرد باید بر اساس آمار بهداشت باشد چرا که سهمیه موجود شهرستان کفاف مردم منطقه را نمی دهد و سهمیه آرد این شهرستان علاوه بر افزایش مقطعی، افزایش دائمی داشته باشد.
انتهای پیام/
نظارت‌ها در بازار هشترود اثرات مثبتی نداشته است خبرگزاری ایسنا

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار