رئیس سازمان امور دانشجویان؛

فرصت مطالعاتی ۶ ماهه برای دانشگاه های دولتی میسر شد

1401/05/08 - 12:59 - کد خبر: 69926 نسخه چاپی

نصر: رئیس سازمان امور دانشجویان گفت: فرصت مطالعاتی برای تمام دانشجویان به مدت ۶ ماه امکان‌پذیر است اما این موضوع دانشگاه آزاد را در بر نمی گیرد.

به گزارش نصر، هاشم داداش پور گفت: بورسیه های سنتی دیگر پاسخگو نیستند، زیرا نیازهای جدیدی در کشور شکل گرفته که باید متناسب با آنها بورسیه های بلند مدت اصلاح شوند.
رئیس سازمان امور دانشجویان ادامه داد: فرصت مطالعات تحقیقاتی همواره به شکل سابق ادامه خواهند داشت اما سعی خواهیم کرد تا دانشجویان ایرانی که قصد ادامه تحصیل در خارج دارند از فرصت های مطالعاتی ۶ ماهه استفاده کنند.
او افزود: یکی از شروط فرصت مطالعاتی ایرانیان مقیم خارج این است که دانشجو متناسب با اولویت های کشور بتواند از فرصت تحقیقاتی خارج از کشور استفاده کند اما با وجود بستر و آزمایشگاه های لازم و یا موضوعاتی که در ایران فراهم است توصیه نمی کنیم تا دانشجویان به خارج بروند.
داداش پور گفت: اگر بودجه کافی داشتیم تمام دانشجویان دکتری ایرانی را به خارج از کشور می فرستادیم تا بتوانند از پنجره فرصت های بین المللی برخوردار شوند و تجربه زیست را در یکی از کشورهای دنیا داشته باشند.
او افزود: منابع مالی سازمان امور دانشجویان محدود است، به همین علت بر روی اولویت ها تمرکز شده ایم و روی یک رشته خاص آنها را جست و جو نمی کنیم بلکه این فرصت را برای تمام دانشجویان فراهم می کنیم تا اگر دانشجویی خواست از فرصتی در خارج از کشور بهره بگیرد از آن استفاده کند و این موضوع شامل دانشجویان دانشگاه آزاد نمی شود بلکه دانشگاه های دولتی را شامل خواهد شد.
انتهای پیام/
فرصت مطالعاتی ۶ ماهه برای دانشگاه های دولتی میسر شد باشگاه خبرنگاران جوان

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار