دستور کار کمیسیون‌های تخصصی مجلس اعلام شد:

بررسی اجرای«قانون جهش تولید مسکن» در کمیسیون اقتصاد و عمران

1401/05/08 - 12:40 - کد خبر: 69921 نسخه چاپی

نصر: اعضای کمیسیون اصل ۹۰ قانون اساسی با حضور وزیر امور خارجه نحوه اجرای قانون اقدام راهبردی برای لغو تحریم ها و قطعنامه اخیر شورای حکام آژانس انرژی اتمی را بررسی می کنند.

به گزارش نصر، کمیسیون های تخصصی مجلس در روز های یکشنبه تا چهارشنبه جلسات نظارتی و تقنیینی خود را با حضور برخی از اعضای کابینه دولت برگزار می کنند.

وزیر امور خارجه برای پاسخگویی به سوالات جمعی از نمایندگان در کمیسیون امنیت ملی حضور پیدا می‌کند
اعضای کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی روزهای یکشنبه تا سه‌شنبه هفته جاری  جلسات خود را با هدف بررسی طرح‌ها و لوایح بر گزار می‌کنند.
 در روز یکشنبه آخرین وضعیت و تحولات منطقه و خلیج فارس با حضور مسئولان ذی ربط بررسی می شود و در روز سه‌شنبه حسین امیر عبداللهیان وزیر امور خارجه به منظور پاسخگویی ۱۵ فقره سوال نمایندگان در این کمیسیون حضور می یابد.

وزیر کشور برای پاسخگویی به سوالات نمایندگان به کمیسیون شوراها می رود
اعضای کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها در روز شنبه طرح اصلاح موادی از قانون انتخابات شوراهای اسلامی کشور (الگوی انتخاب شهردار) با حضور کارشناسان مرکز پژوهش‌ها و دستگاه‌های اجرایی ذی ربط را بررسی می کنند.
 همچنین احمد وحیدی  وزیر کشور روز سه شنبه  برای پاسخگویی به سوالات  جمعی از نمایندگان  در این کمیسیون حضور می یابد. بررسی گزارش اقدامات و برنامه‌های دستگاه‌های اجرایی در خصوص پیاده وری اربعین ۱۴۰۱ از دیگر برنامه های این کمیسیون در روز سه شنبه است.

وزیر ورزش به کمیسیون فرهنگی می رود
 اعضای کمیسیون فرهنگی مجلس در روز یکشنبه رای گیری برای انتخاب اعضای هیأت تحقیق و تفحص از عملکرد فدراسیون سوارکاری جمهوری اسلامی ایران و بررسی لایحه نظام جامع باشگاه داری در جمهوری اسلامی ایران را در دستور کار دارند. همچنین این کمیسیون در روز دوشنبه  میزبان سید حمید سجادی  وزیر ورزش و جوانان خواهند بود تا به سوالات آنها پاسخ دهد.

وزرای اقتصاد و بهداشت به کمیسیون بهداشت و درمان مجلس  می روند
 اعضای کمیسیون بهداشت در روز یکشنبه با دعوت از سید احسان خاندوزی  وزیر امور اقتصادی و دارایی، رییس سازمان مالیاتی کشور و خزانه‌داری کل کشور در مورد علت عدم اجرای بند س تبصره ۷ قانون بودجه ۱۴۰۱ کل کشور را بررسی می کنند .استماع گزارش رئیس مرکز توسعه گردشگری سلامت کشورهای اسلامی، بررسی نحوه توزیع دارو از طریق پلتفرم ها و کسب‌ و کارهای اینترنتی در کمیته دارو و غذا  از دیگر برنامه های این کمیسیون در روز یکشنبه خواهد بود.
 کمیسیون بهداشت در روزسه شنبه استماع گزارش بهرام عین اللهی وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی در مورد نحوه اجرایی شدن پزشک خانواده و سیستم ارجاع در کشور را در دستور کار دارد و همچنین بررسی درخواست تحقیق و تفحص تعدادی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی از دانشگاه علوم پزشکی مشهد و نیشابور با حضور وزیر بهداشت  از دیگر برنامه های این کمیسیون خواهد بود.

امیر عبداللهیان و ساداتی نژاد به کمیسیون اصل ۹۰ می روند
اعضای کمیسیون اصل ۹۰ قانون اساسی در روز دوشنبه در جلسه‌ای با حضور حسین امیر عبداللهیان وزیر امور خارجه نحوه اجرای قانون اقدام راهبردی برای لغو تحریم ها و قطعنامه اخیر شورای حکام آژانس انرژی اتمی را بررسی می کنند.
 همچنین این کمیسیون در روز سه شنبه با حضور مدیران وزارتخانه های راه و بهداشت، قوه قضائیه، سازمان برنامه و بودجه، دیوان محاسبات کشوربیمه مرکزی و فرماندهی کل نیروی انتظامی تصادفات جاده ای و راهکارهای کاهش تلفات انسانی را بررسی می کند و در جلسه  دیگری در همین روز با حضور سید جواد ساداتی نژاد وزیر جهاد کشاورزی نحوه تأمین نهاده های دامی و قیمت گذاری و خرید تضمینی شیر خام و گوشت قرمز را بررسی می کند.
جلسه کمیته اقتصادی کمیسیون با حضور نمایندگان وزارت اطلاعات، سازمان بازرسی و دیوان محسابات کشور در خصوص صندوق های بازنشستگی از دیگر برنامه های این کمیسیون در روز چهارشنبه خو اهد بود.

وزیر آموزش و پرورش برای پاسخگویی به سوال نمایندگان به کمیسیون آموزش می رود
کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس  در روز یکشنبه ادامه بررسی گزارش کمیته آموزش و پژوهش پزشکی در خصوص طرح اصلاح تبصره (۴) بند (۳) ماده واحده قانون برقراری عدالت آموزشی در اصلی پذیرش دانشجو در دوره های تحصیلات تکمیلی و تخصصی را در دستور کار دارد و در سه شنبه میزبان یوسف وزیر آموزش و پرورش جهت پاسخگویی به سوالات خواهد بود.

بررسی آخرین وضعیت تامین مالی تولید مسکن با حضور رستم قاسمی در کمیسیون اقتصادی
اعضای کمیسیون اقتصادی مجلس در روز یکشنبه بررسی لایحه ایجاد منطقه آزاد تجاری – صنعتی مازندران و و بررسی لایحه مالیات بر درامد و دارایی فعالان اقتصادی در مناطق آزاد را در دستور کار دارند.
همچنین این کمیسیون در جلسه روز دو شنبه با حضور رستم قاسمی آخرین وضعیت تامین مالی تولید مسکن در اجرای قانون جهش تولید و تامین مسکن را بررسی می کند.

عیسی زارع پور برای پاسخگویی به سوالات نمایندگان به کمیسیون صنایع می رود
 اعضای کمیسیون صنایع و معادن مجلس در جلسه روز یکشنبه خود  مفاد و چارچوب آیین نامه اجرایی واردات خودرو را با حضور مسسولان وزارت صمت و بانک مرکزی بررسی می کنند.
همچنین این کمیسیون در روز دوشنبه میزبان عیسی زارع پور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات هستند تنا برای پاسخگویی به سوالات نمایندگان در این کمیسیون حضور یابد.
وزیر راه به کمیسیون عمران می رود
اعضای کمیسیون عمران مجلس در جلسه روز سه شنبه خود با حضور رستم قاسمی  و رییس کل بانک مرکزی آخرین وضعیت قانون جهش تولید مسکن را بررسی می کنند.
بررسی سیاستگذاری حوزه تصدی گری راه آهن جمهوری اسلامی و مباحث شهرسازی مقررات ملی ساختمان از دیگر برنامه های این کمیسیون در روز دوشنبه خواهد بود.

ساداتی نژاد به کمیسیون کشاورزی می رود
اعضای کمیسیون کشاورزی مجلس در جلسه روز یکشنبه بررسی موضوع خرید گندم و وصول طلب گندم کاران را با حضور وزرات جهاد کشاورزی بررسی می کنند.
همچنین سید جواد ساداتی نژاد برای پاسخگویی به سوالات ۲۰ نفر از نمایندگان در جلسه روز سه شنبه کمیسیون کشاورزی حضور می یابد.
انتهای پیام/
بررسی اجرای«قانون جهش تولید مسکن» در کمیسیون اقتصاد و عمران خبرگزاری ایرنا

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار