استاندار آذربایجان شرقی مطرح کرد:

آمادگی آذربایجان شرقی برای افزایش مناسبات با ارمنستان

1401/05/08 - 12:22 - کد خبر: 69915 نسخه چاپی

نصر: استاندار آذربایجان شرقی بر آمادگی این استان برای افزایش مراودات با کشور‌های همسایه از جمله ارمنستان تاکید کرد.

به گزارش نصر، عابدین خرّم در دیدار سفیر جمهوری ارمنستان در ایران افزود: یکی از سیاست‌های اصولی دولت سیزدهم در حوزه دیپلماسی، در اولویت بودن ارتباط با همسایگان است و اختیارات لازم برای مراودات تجاری با کشور‌های همسایه به مدیریت ارشد استان تفویض شده است.
 وی گفت: تبریز و آذربایجان شرقی نقش اساسی و بسزایی در حوزه‌های مختلف اقتصادی، فرهنگی، سیاسی و اجتماعی ایران اسلامی ایفا می‌کند.
استاندار افزایش ارتباطات تجاری و اقتصادی بین دو استان آذربایجان شرقی و سیونیک در ارمنستان را خواستار شد و با اشاره به جایگاه ممتاز علمی آذربایجان شرقی در کشورمان اظهار کرد: آماده ایجاد پارک علم و فناوری مشترک هستیم که این پارک می‌تواند به هاب صادراتی تبدیل شود.
وی گفت: رود ارس از اهمیت ویژه‌ای برای ما برخوردار است و انتظار داریم اقدامات اساسی از سوی ارمنستان برای کنترل آلایندگی با ورود پساب معادن انجام گیرد.
استاندار آذربایجان شرقی خاطرنشان کرد: بخش خصوصی این استان در حوزه‌های مختلف مواد غذایی، صنعتی، فولادی، صنایع معدنی، ماشین آلات و خدمات فنی و مهندسی بسیار غنی و فعال است و می‌تواند در اجرای طرح‌های مختلف اقتصادی و عمرانی در ارمنستان نقش‌آفرین باشد.
سفیر جمهوری ارمنستان در تهران نیز در این دیدار با تاکید بر لزوم افزایش مراودات اقتصادی بین دو کشور گفت: تلاش می‌کنیم حجم مراودات تجاری و صادراتی ایران و ارمنستان تا یک میلیارد دلار افزایش یابد.
آرسن آواکیان با بیان اینکه استان‌های همجوار ایران با ارمنستان از اهمیت خاصی برای این کشور برخوردار است، درخواست تاسیس دفتر کنسولی در تبریز را مطرح کرد.
وی ادامه داد: آماده برقراری دیدار‌های مستقیم مسوولان و بازرگانان بین دو کشور هستیم و از تجار و مسئولان آذربایجان شرقی برای سفر به استان سیونیک دعوت می‌کنیم.
آواکیان اظهار کرد: رود ارس برای هر دو کشور ایران اهمیت ویژه‌ای دارد و برای رفع نگرانی‌های زیست‌محیطی، یکی از معادن تعطیل شده تا اقدامات لازم برای رفع مشکل انجام گیرد.
وی گفت: آذربایجان‌شرقی نزدیک‌ترین مسیر ترانزیتی برای ما است و خریداری محصولات تولیدی در این استان از اولویت‌ها است.
انتهای پیام/
آمادگی آذربایجان شرقی برای افزایش مناسبات با ارمنستان نصر

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار