وزیر راه و شهرسازی خبر داد:

پیش بینی تردد پنج میلیون زائر در اربعین امسال

1401/05/08 - 11:35 - کد خبر: 69902 نسخه چاپی

نصر: وزیر راه و شهرسازی از پیش بینی تردد ۵ میلیون زائر اربعین اعم از راه ریلی، هوایی و زمینی خبر داد.

به گزارش نصر، رستم قاسمی در مراسم تقدیر از دست اندرکاران عملیات حج ۱۴۰۱ گفت: وقتی عملیات حج قرار بود شروع شود و جلسات برگزار می‌شد، همکاران ما در هما، شرکت فرودگاه‌ها، سازمان حج، سازمان هواپیمایی و … انجام این کار را بسیار سخت تلقی می‌کردند.
وی افزود: در سال گذشته که قرار بود پروازهای اربعین انجام شود نخست وزیر عراق ۲۰ روز قبل از اربعین به ایران آمد و اجازه داد ۶۰ هزار نفر ایرانی هوایی به عراق بدون ویزا سفر کنند. در آن زمان از همکاران پرسیدم آیا امکان جابجایی ۶۰ هزار نفر وجود دارد که همگی تردید داشتند؛ آن هم با بسیج تمام امکانات و همکاری همه ایرلاین‌ها. حتی در بعضی فرودگاه‌ها برخی مسافران با مشکل مواجه بودند اما انجام شد.
وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: برای حج امسال که قرار شد ۴۰ هزار نفر آن هم فقط با هما جابجا شوند خیلی‌ها آن را ناشدنی می‌دانستند که ایران ایر به تنهایی سرویس بدهد.
وی عملیات پروازی حج را بسیار سخت عنوان و اظهار کرد: در شرایطی که همه می‌دانند صنعت هوانوردی ما تحریم است فقط یک ایرلاین مسئولیت گرفت که به صورت جهادی انجام شد. کار بزرگی بود که جزو کارهای ناشدنی بود اما به شدن تبدیل شد که ۴۰ هزار نفر هم به موقع رفتند و هم به موقع بازگشتند.
قاسمی پروازهای حج را دغدغه‌های بسیاری از مسئولان دانست و گفت: در روزهای نخست عملیات حج من ساعتی پیگیر بودم این عملیات انجام شود و امروز پایان عملیات حج به خوبی برگزار شد.
وزیر راه تأخیرهای پروازهای حج را بسیار کم دانست و گفت: پیش بینی می‌شد تاخیرهایی داشته باشیم اما متوسط تأخیرهای پروازی رفت و برگشت حداقلی بود. در حالی که پیش بینی‌ها غیر از این را برآورد می‌کرد.
قاسمی به کار پیش رو اشاره و اظهار کرد: سه، چهار ماه است که ستاد اربعین در وزارت راه تشکیل شده و عمده کار اربعین بر عهده وزارت راه است. ستادهای فردی نیز در سازمان راهداری، سازمان هواپیمایی، شرکت راه آهن و شرکت فرودگاه‌ها شکل گرفته اند، پیش بینی ما خدمت رسانی به ۵ میلیون زائر است.
به گفته وزیر راه جاده‌های انتهایی به پایانه‌های مرزی عبوری زائران اربعین در حال تعمیر، تعویض و بهسازی است و با توجه به گرمای هوا، پایانه‌های مرکزی آماده سازی شده اند.
وی خاطرنشان کرد: پیش بینی می‌کنیم ۳۰۰ هزار نفر با قطار، ۵۰،۶۰ هزار نفر با پرواز و بقیه زمینی به عتبات تردد کنند و خودمان را برای عملیات اربعین که پیش بینی‌ها نشان می‌دهد امسال متفاوت از سال‌های گذشته است آماده کنیم.
انتهای پیام/
پیش بینی تردد پنج میلیون زائر در اربعین امسال خبرگزاری مهر

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار