معاون امداد و نجات جمعیت هلال احمر آذربایجان‌غربی خبر داد:

اعزام تیم‌های ارزیاب هلال‌احمر آذربایجان‌غربی به منطقه قطور

1398/08/28 - 14:42 - کد خبر: 6988 نسخه چاپی

نصر: معاون امداد و نجات جمعیت هلال احمر آذربایجان‌غربی گفت: سه تیم ارزیاب این جمعیت متشکل از ۱۲ امدادگر برای بازدید از منطقه قطور به خوی اعزام شدند.

به گزارش نصر به نقل از ایرنا، رضا مسافر امروز در گفت‌وگویی با اشاره افزود: زمین‌لرزه‌ ۴.۵ ریشتری بامداد امروز در حوالی شهر قطور خوی در شمال آذربایجان‌غربی خسارتی نداشته و تیم‌ها در حال ارزیابی هستند.

وی بیان کرد: همه نیروهای جمعیت هلال احمر آماده هستند تا در صورت وجود خسارت احتمالی به حادثه‌دیدگان خدمت‌رسانی کنند.

وی با اشاره به خدمات‌رسانی به زلزله‌زدگان آذربایجان‌شرقی نیز اضافه کرد: بیش از ۱۰۰ نیروی امدادی به همراه اعضای ستادی جمعیت هلال‌احمر این استان در آماده‌باش کامل بوده و در صورت نیاز با تجهیزات امدادی به مناطق زلزله‌زده اعزام می‌شوند.

وی ادامه داد: هلال احمر این استان صبح روز گذشته نیز یک‌هزار و ۹۳۸ بطری روغن خوراکی را به مناطق زلزله‌زده ارسال کرده و تهیه اقلام مورد نیاز بر اساس اعلام منطقه صورت می‌گیرد.

وی تاکید کرد: هلال احمر این استان طی روزهای گذشته ۴۰۰ تخته چادر و یک دستگاه خودرو ‌سنگین ۱۰ تُنی به مناطق زلزله‌زده آذربایجان‌شرقی ارسال کرد.

معاون امداد و نجات جمعیت هلال احمر آذربایجان‌غربی گفت: همچنین هلال احمر آذربایجان‌غربی، یک‌هزار بسته غذایی به ارزش سه میلیارد ریال به زلزله‌زدگان آذربایجان‌شرقی ارسال کرد.

مسافر اضافه کرد: هر بسته غذایی شامل کنسرو ماهی، برنج، لوبیا و خرمای خشک بوده که به مناطق زلزله‌زده ارسال شد و ارزش هر بسته ۳۰۰ هزار تومان است.

وی گفت: بسته‌های غذایی ارسال شده نیاز غذایی هر خانوار را به مدت ۷۲ ساعت تامین می‌کند.

وی ادامه داد: این جمعیت آمادگی دارد در صورت نیاز ضمن تامین بسته‌های غذایی، تیم‌های تخصصی را به منطقه اعزام کند.

وی تاکید کرد: جمعیت هلال احمر آذربایجان‌غربی با هدف امدادرسانی به مناطق زلزله‌زده، از نخستین ساعات وقوع زلزله در آماده‌باش کامل قرار دارد.

ساعت ۲:۱۷ بامداد (جمعه ۱۷ آبان‌ماه) زمین‌لرزه‌ای به بزرگ ۵.۹ ریشتر حوالی منطقه «ترک» در شرق آذربایجان‌شرقی را لرزاند که در ارومیه نیز با فاصله حدود ۲۵۰ کیلومتری از کانون زلزله احساس شد.

یک‌هزارو ۲۸۰ امدادگر در سطح آذربایجان‌غربی فعالیت می‌کنند که ۳۵۰ نفر از امدادگران زن و ۹۳۰ نفر از آنان مرد هستند.

انتهای پیام/

اعزام تیم‌های ارزیاب هلال‌احمر آذربایجان‌غربی به منطقه قطور نصر


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار