رئیس پلیس فتای استان آذربایجان شرقی خبر داد:

شناسایی کلاهبردار دعانویس و رفع طلسم در فضای مجازی

1401/05/07 - 20:42 - کد خبر: 69870 نسخه چاپی

نصر: رئیس پلیس فتای استان آذربایجان شرقی از شناسایی فردی خبر داد که با عنوان دعانویسی و رفع طلسم و مشکلات در شبکه اجتماعی اینستاگرام از کاربران کلاهبرداری می‌کرد.

به گزارش نصر، محسن محمودی در گفت و گو با خبرنگاران اظهار کرد: در پی مراجعه یکی از شهروندان به پلیس فتا استان و با ارائه شکوائیه خود مبنی بر کلاهبرداری از وی با ترفند رمالی در شبکه اجتماعی اینستاگرام از پلیس درخواست رسیدگی به موضوع را خواستار شد.
وی تصریح کرد: در راستای رسیدگی به موضوع و احقاق حق این شهروند بزه دیده کارشناسان پلیس فتا ضمن تشکیل پرونده قضائی برای فرد یا افراد کلاهبردار بلافاصله شناسایی و رسیدگی به موضوع را در دستور کار خود قرار دادند.
وی گفت: شاکی در اظهارات خود عنوان می‌کند که همسر وی به دلیل داشتن مشکلات و افسردگی با یکی از صفحات اینستاگرامی آشنا می‌شود که خود را رمال و فالگیر معرفی کرده و با دادن وعده اینکه مشکل شما را با ترفندهایی حل خواهم کرد از وی اقدام به کلاهبرداری می‌کند.
محمودی اذعان داشت: در بررسی‌های اولیه مشخص شد که رمال کلاهبردار با فریب دادن اعضای این خانواده و با بیان مطالب کذب و دروغ که شما طلسم شده اید جمعاً مبلغ ۲۶۰ میلیون تومان طی چندین فقره در بازه‌ی زمانی مختلف برای رفع طلسم دروغین دریافت می‌کند.
رئیس پلیس فتا استان گفت: با اقدامات فنی و تخصصی صورت گرفته توسط افسران سایبری فرد کلاهبردار شناسایی و جهت پاسخگو بودن به اعمال خود در قبال قانون به پلیس فتا فراخوانده شد.
وی افزود: پس از حضور متهم در مقر پلیس و در ادامه تحقیقات پیرامون موضوع پرونده مشخص شد رمال کلاهبردار از آشنایان نزدیک اعضای خانواده شاکی بوده که علت و انگیزه خود از این کار را مشکلات مالی عنوان کرد و با دادن تعهد مبنی بر جبران خسارات و بازگرداندن تمامی مبالغ دریافتی وی به همراه پرونده جهت سیر مراحل قضائی به دادسرا معرفی شد.
محمودی به افراد کلاهبردار در فضای مجازی هشدار داد و گفت: کسانی که بخواهند اقدام به ایجاد و راه اندازی هرکانال و گروه غیرقانونی کنند و یا سعی در سو استفاده از اعتقادات مردم نمایند به شدت با این افراد در چهار چوب قانون برخورد خواهد شد.
این مقام مسئول به شهروندان توصیه کرد: کلاهبرداران سایبری با ترفندهای متفاوت و با ایجاد صفحات جعلی در شبکه‌های اجتماعی و با عنوان‌های مختلف اقدام به کلاهبرداری می‌کنند پس هموطنان توصیه‌های پلیسی را جدی گرفته و در دام این گونه افراد گرفتار نشوند.
رئیس پلیس فتا استان گفت: در صورت مواجه با هرگونه موارد مشکوک مراتب را از طریق شماره ۰۹۶۳۸۰ مرکز فوریت‌های سایبری و سایت پلیس فتا به آدرس www.Cyberpolice.ir گزارش کنند.
انتهای پیام/
 شناسایی کلاهبردار دعانویس و رفع طلسم در فضای مجازی خبرگزاری مهر

ثبت نظر

نمایش 1 نظر

پاسخ   اسدی   5 ماه پیش  

هم اکنون سید حسینی دعا نویسی بخت باز کنی و هزار کار که خدا و شخص نتواند انجام دهد در تلگرام ازنا آگهی داده
این افراد یا گدایی یا کلاهبرداری..و ادعای خدایی حتی بی بچه ها را هم بچه دار..و پلیس هم آنقدر سرش شلوغ است و به سید ها هم کاری ندارند بروید گوگل بنویسید تلگرام ازنا آگهی ایشان را میبینید
پژوهشیار