خبر/

برگزاری مسابقات تیراندازی با کمان سنتی در تبریز

1401/05/07 - 15:36 - کد خبر: 69855 نسخه چاپی

نصر: مسابقات تیراندازی با کمان سنتی مرحله اول رنکینگ قهرمانی کشور به میزبانی تبریز و با حضور ۱۰۰ ورزشکار از سراسر کشور برگزار شد.

به گزارش نصر، مسابقات تیراندازی با کمان سنتی مرحله اول رنکینگ کشوری در حالی در تبریز برگزار شد که استقبال خوبی از این رقابت ها صدرت گرفت.
کاظم قبادی، رئیس هیات تیراندازی با کمان استان در گفتگو با نصر در خصوص مسابقات گفت: رقابت های تیراندازی با کمان سنتی، مرحله اول رنکینگ قهرمانی کشور به میزبانی تبریز بر روی بزرگترین سنگ فرش جهان برگزار شد که ۱۰۰ کماندار از سراسر کشور در این رویداد شرکت کردند.
وی در ادامه افزود: این مسابقات برای اولین بار در ۴ رشته برگزار می شود که مرحله اول در روستای آرپا درسی دنبال شد و ادامه مسابقات در سنگ فرش تبریز برگزار گردید.
رئیس هیات تیراندازی با کمان استان در خصوص حضور اقوام مختلف ایران با لباس های محلی در این مسابقات گفت: تفاوت رشته کمان سنتی با سایر رشته ها این است که در این رشته لباس ورزشی پوشیده نمی شود بلکه با لباس های بومی و محلی در مسابقات حاضر می شوند و تجهیزات مورد استفاده کاملا سنتی و بومی هستند که نشان دهنده همبستگی اقوام مختلف ایرانی می باشد.
در ادامه افسانه آبرین، کماندار تبریزی حاضر در این مسابقات که چند وقت پیش در مسابقات بین المللی ترکیه مقام دوم رقابت ها را در بین ۵۴۰ ورزشکار از سراسر جهان کسب کرده بود، در خصوص این رقابت ها گفت: مرحله اول رنکینگ کشوری در تبریز برگزار شد که از نظر کیفیت بسیار مطلوب بوده و در صورت ادامه چنین رقابت هایی قطعا سطح کیفی ورزشکاران افزایش خواهد یافت.
همچنین لعیا پولادوند کماندار اصفهانی حاضر در این رقابت ها که مقاوم اول کوزه زنی را در کارنامه دارد، در خصوص این مسابقات گفت: در این مسابقات ورزشکارانی از اکثر استان های کشور شرکت کرده بودند که رقابت نزدیکی بین ورزشکاران وجود داشت و امتیازات تفاوت کمتری باهم داشتند.
وی افزود: میزبانی تبریز در سطح بسیار بالایی قرار داشت و از خونگرمی و مهمان نوازی تبریزی ها باید قدردانی کرد.
در پایان این رقابت ها، سیف الهی از آذربایجان شرقی، قائدی از فارس و کراری از آذربایجان شرقی مقام های اول تا سوم رده سنی نوجوانان دختر و صالحی از فارس، رستمی از اردبیل و رهبر از خراستن رضوی مقام های اول تا سوم را در رده سنی نوجوانان پسر کسب کردند.
همچنین در بخش بزرگسالان بانوان، نظری، عباسی و دستگیری از استان های مرکزی، فارس و اردبیل به مقام اول تا سوم دست یافتند و در بخش آقایان هم سلمانی، آقازاده و مصباح هر سه از استان آذربایجان شرقی عناوین برتر را کسب کردند.
در رده سنی نونهالان هم مجیدی، کرمی، عباسی در بخش دختران و فتحی زاده، احمدی و نظر پور هم در بخش پسران به ترتیب به مقام های اول تا سوم دست یافتند.
انتهای پیام/
برگزاری مسابقات تیراندازی با کمان سنتی در تبریز حمیدرضا سامبرانی

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار