به همت شهرداری منطقه ۷ تبریز صورت گرفت؛

افتتاح پروژه ترافیکی جاده قدیم وادی رحمت

1401/05/07 - 13:20 - کد خبر: 69852 نسخه چاپی

نصر: پروژه عمرانی ترافیکی جاده قدیم وادی رحمت با حضور مقامات استانی و شهری، خانواده شهید حسن جنگجو و شهروندان افتتاح شد.

به گزارش نصر، پروژه جاده قدیم وادی رحمت که به نام حسن جنگجو نام گرفته است عصر روز پنجشنبه با حضور شهرداری کلانشهر تبریز، اعضای شورای شهر تبریز، مقامات استانی و شهری افتتاح شد.
جاده قدیم وادی رحمت با هدف مدیریت بار ترافیکی در محورهای وادی رحمت- اتوبان شهید کسایی، آخماقیه، دیزل آباد، راه آهن و ایجاد رفاه و آسایش شهروندان اصلاح و بهسازی شد و مورد بهره برداری قرار گرفت.
 در این آیین همچنین از خانواده حسن جنگجو نوجوان شهید هشت سال دفاع مقدس که در عملیات خیبر به شهادت رسیده و به مدت 34 سال پیکر وی مفقود بود، تجلیل شد.


 
شهردار منطقه هفت تبریز در این آیین اظهار داشت: زنده نگاه داشتن یاد شهدا و تجدید پیمان با آرمان های شهدا اعتقاد قلبی خادمین شهری بوده و جاده قدیم وادی رحمت به نام حسن جنگجو شهید نوجوان هشت سال دفاع مقدس نام گرفت تا در گذر از این مسیر خاطر همه مان تازه شود که این آب و خاک به برکت خون شهدا در امنیت و آرامش است و این پروژه تقدیم شهدا و خانواده های آنان و تمامی شهروندان محترم می شود.
در این مراسم همچنین از پاکبان پاکدست جواد بابانژاد نیز به رسم نکوداشت پاکدستی، امانت داری و صداقت تقدیر شد. جواد بابانژاد پاکبان شهرداری منطقه هفت تبریز هفته گذشته اموال نقدی و غیرنقدی مفقودی یکی از شهروندان را در سطح حوزه یافته و آنرا به صاحبش بازگردانده است.




 

اختصاص بالغ بر 40 میلیارد ریال برای بهسازی و اصلاح جاده قدیم وادی رحمت
شهردار منطقه هفت تبریز از اختصاص بالغ بر 40 میلیارد ریال برای بهسازی و اصلاح جاده قدیم وادی رحمت خبر داد.
 محمد رشتبری در آیین افتتاح پروژه اصلاح و بهسازی جاده قدیم وادی رحمت اظهار داشت: جاده قدیم وادی رحمت نقش کلیدی در کاهش بار ترافیکی و رفع گره های ترافیکی در محورهای جاده قدیم وادی رحمت- آخماقیه، اتوبان شهید کسایی، دیزل آباد و راه آهن داشته و از این حیث حائز اهمیت است.
وی با بیان اینکه عملیات اصلاح و بهسازی این پروژه طی 76 روز به اتمام رسیده و آماده بهره برداری شده است، گفت: طول این پروژه هزار و 500 متر بوده و بالغ بر هزار و  500 تن آسفالت در این مسیر توزیع شد. 500 متر مکعب خاک برداری شده و 320 متر مکعب زیرسازی و 168 متر مکعب بتن ریزی صورت گرفته است.
رشتبری با اشاره به دیگر اقدامات صورت گرفته در اجرای این پروژه افزود: اجرای طرح های ترافیکی و اصلاح هندسی به طول 400 متر، اجرای گاردریل 400 متر، نصب تابلوهای انتظامی 50 عدد، نصب گل میخ هزار و 500 عدد، اجرای کف پوش 200 متر مکعب، جدول گذاری به طول هزار و 250 متر، خط کشی محوری به طول پنج هزار و 500 متر، کاشت 500 اصله نهال و رنگ آمیزی جداول به طول سه هزار متر بخشی از اقداماتی است که در این پروژه صورت گرفته است.
وی پروژه اصلاح و بهسازی این مسیر را در راستای کاهش بار ترافیکی و سیاست های کلان شهرداری برای آسایش و رفاه حال شهروندان و مسافران عنوان کرد.
شهردار منطقه هفت تبریز در ادامه با بیان اینکه این مسیر به نام شهید نوجوان و غیرتمند تبریزی نامگذاری شده است، اظهار داشت: زنده نگاه داشتن یاد شهدا و تجدید پیمان با آرمان های شهدا اعتقاد قلبی خادمین شهری بوده و جاده قدیم وادی رحمت به نام حسن جنگجو شهید نوجوان هشت سال دفاع مقدس نام گرفت تا در گذر از این مسیر خاطر همه مان تازه شود که این آب و خاک به برکت خون شهدا در امنیت و آرامش است و این پروژه تقدیم شهدا و خانواده های آنان و تمامی شهروندان محترم می شود.
رشتبری در بخش دیگری از سخنان خود به چشم انداز و رویکرد مدیریتی این منطقه طی 120 روز گذشته اشاره کرد و گفت: رویکرد مدیریت شهری شهرداری منطقه هفت، توسعه ای و عمرانی و با هدف توزیع عادلانه امکانات شهری است و در این راستا طی 120 روز نخست سال جاری توزیع عادلانه آسفالت در تمامی حوزه ها و محلات منطقه، بهسازی و تجهیز پارک ها و اصلاح روشنایی پارک ها و معابر، اجرای طرح های ترافیکی و مسیرگشایی در راس اقدامات و فعالیت های این منطقه قرار داشت.
وی در ادامه اضافه کرد: در راستای این اهداف بالغ برشش هزار و 300 تن آسفالت به صورت کلی و برای ترمیم و اصلاح آسفالت معابر توزیع شده است.
رشتبری به دیگر اقدامات صورت گرفته در حوزه عمرانی اشاره کرد و اظهار داشت:  470 متر مربع کف پوش اصلاح و نصب شده، 2 هزار و 765 متر جدول گذاری به صورت تک جدول و دوبل اجرا، 8 مورد آبنما تعمیر و بازسازی و راه اندازی مجدد و روشنایی 12 پارک اصلاح و تجهیزات لازم خریداری شده است. همچنین 430 متر کانیو اجرا شده و 400 مورد دال بتن تولید و خرداری و 60 عدد نیوجرسی خریداری شده است.
وی اقدامات شهرداری منطقه هفت را محدود به فعالیت های عمرانی ندانست و گفت: در حوزه توسعه فضای سبز و ارائه خدمات شهری و محله ای نیز تلاش مضاعفی داشته است تا رفاه و آسایش بیشتری را تقدیم شهروندان و ساکنان این منطقه نماید و برای تحقق اهداف شهرداری منطقه هفت در حوزه توسعه رفاه شهروندان و ارائه خدمات شهری نیز 385 هزار متر از کانال ها لایروبی، هزار و 80 تن نخاله و هزار و 66 تن پسماند از سطح حوزه جمع آوری شده است.
شهردار منطقه همچنین به کاشت 60 هزار گلدان داوودی، 70 هزار گلدان انواع گل نشاء تولید، 8 هزار و 600 اصله نهال، 16 هزار و 500 بوته درختچه و 10 هزار و 500 بوته رز و نسترن با هدف زیباسازی و تازه سازی محیط زیست و توسعه فضای سبز این در سطح پارک ها و فضاهای سبز معابر منطقه اشاره کرد.
 
وی ایمن سازی معابر، تسهیل در تردد و رفع ترافیک را از دیگر اقداماتی عنوان کرد که در این حوزه طی 120 روز اخیر صورت گرفته است و افزود: رنگ آمیزی ترافیکی میادین، سرعت گیرها، جزیره های ترافیکی و رنگ آمیزی محوری از اقداماتی است که در ایجاد ایمنی معابر نقش به سزایی دارد و به طور کلی 9 هزار و 920 متر از محورهای ترافیکی رنگ آمیزی شده اند.
انتهای پیام/
افتتاح پروژه ترافیکی جاده قدیم وادی رحمت نصر

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار