معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی تبریز :

کمتر از ۱.۵درصد مردم آذربایجان شرقی دُز یادآور واکسن کرونا را تزریق کرده اند

1401/05/07 - 11:43 - کد خبر: 69848 نسخه چاپی

نصر: معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی تبریز با تاکید بر اهمیت واکسیناسیون در کنترل کرونا، گفت: کمتر از یک و نیم درصد از مردم آذربایجان شرقی دُز یادآور واکسن کرونا را تزریق کرده اند.

به گزارش نصر، دکتر حسین حقایی روز جمعه در گفت و گو با ایرنا اظهار کرد: توصیه اکید ما برای کنترل بیماری کووید ۱۹، تزریق واکسن از سوی افراد بالای ۱۸ سال که از تزریق واکسن قبلی آنها ۶ ماه سپری شده، است.
وی اضافه کرد: خانه ها و مراکز بهداشت در تمامی شهرستان های استان در وقت اداری و مراکز تعیین شده در وقت غیراداری آماده تزریق دُز یادآور و یا مرحله چهارم واکسن کرونا هستند و در تبریز نیز مرکز بهداشت نصف راه به صورت تمام وقت و حتی در روزهای تعطیل نیز آماده واکسیناسیون شهروندان می باشد.
وی،  کل بستری‌های بیماری کرونا در استان را ۳۹۵ نفر اعلام کرد و گفت: ۱۲۵ نفر از این تعداد در ۲۴ ساعت گذشته بستری شده اند.
دکتر حقایی با بیان اینکه هر ساعت پنج نفر به علت کرونا در استان بستری می شود، افزود: ۷۸ نفر از بستری ها در بخش مراقبت‌های ویژه بستری شده اند.
وی اضافه کرد: خوشبختانه در ۲۴ ساعت گذشته مرگ و میر ناشی از کرونا در استان گزارش نشده است ولی این به معنی کنترل بیماری نیست و درخواست ما از شهروندان، تزریق دُز یادآور، رعایت نکات بهداشتی و استفاده از ماسک در اماکن مسقف است.
انتهای پیام/
کمتر از ۱.۵درصد مردم آذربایجان شرقی دُز یادآور واکسن کرونا را تزریق کرده اند خبرگزاری ایرنا

ثبت نظر

نمایش 1 نظر

پاسخ   یک شهروند   سال پیش  

با سلام و احترام
خواهشمند است مراکز تجمیعی تزریق واکسن کرونا مثل منبع آب ( مرکز قدیمی بهداشت استان ) و همچنین زمان و ساعات تزریق واکسن را افزایش دهید، به هر یک از مراکز مشخص شده قبلی مراجعه می کنیم تعطیل هستند و یا زمان تزریق شان به پایان رسیده است
باتشکر
پژوهشیار