به همراه تجلیل از دو نویسنده بومی آذربایجان‌شرقی/

دومین ویژه‌برنامه از تبار قلم در تبریز برگزار شد

1401/05/06 - 16:58 - کد خبر: 69829 نسخه چاپی

نصر: آیین تجلیل از نویسندگان بومی آذربایجان‌شرقی در دومین ویژه‌برنامه از تبار قلم در تالار نخجوانی کتابخانه مرکزی تبریز برگزار شد.

به گزارش نصر، مدیر کل کتابخانه‌های عمومی آذربایجان‌شرقی در این مراسم با تاکید بر رسالت نهاد کتابخانه‌های عمومی در راستای ترویج فرهنگ کتابخوانی و تجلیل از اهالی قلم گفت: تجلیل از افرادی که همیشه با قلم مانای خود در راستای ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی و ارزش‌های انقلاب در کنار ما هستند، از وظایف ذاتی ما محسوب می‌شود.
اسد بابایی با اشاره به ارزش قلم، افزود: ارزش نویسندگان آنقدر زیاد است که خداوند متعال به قلم قسم خورده است. هم‌چنین در دین اسلام توصیه‌های بسیاری در رابطه با کتاب صورت گرفته و خداوند متعال، قرآن کتاب آسمانی را برای هدایت انسان‌ها فرستاده است.
وی ابراز امیدواری کرد تا در دوره جدید مدیریت اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان، فعالیت‌های فرهنگی و اجتماعی از طریق هم‌افزایی که با اهالی ادبیات استان افزایش یابد.
بابایی ادامه داد: تلاش ما این است تا بحث کتاب و کتابخوانی را به خانه‌های مردم ببریم و کرونا که تا حدودی منجر به بی‌اعتنایی به حوزه فرهنگ و کتاب شده بود، اما امید داریم با همراهی علاقه مندان دوباره شاهد رونق این فضا باشیم. مطمئناً ما در این مسیر نیاز به سفیرهایی داریم که بتوانند ما را در ادای وظیفه اجتماعی و فرهنگی خود یاری رسانند.
وی اضافه کرد: ما مجموعه کارمندان اداره کل نهاد کتابخانه‌های عمومی استان آماده برگزاری هرگونه جلسه نقد کتاب، رونمایی و تشکیل محافل ادبی هستیم.
انتهای پیام/
دومین ویژه‌برنامه از تبار قلم در تبریز برگزار شد خبرگزاری مهر

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار