خبر/

افتتاح دو طرح ورزشی در دانشگاه صنعتی سهند

1401/05/06 - 14:35 - کد خبر: 69817 نسخه چاپی

نصر: دو طرح ورزشی با حضور معاون وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در دانشگاه صنعتی سهند افتتاح شد.

به گزارش نصر، این طرحها شامل مجموعه چند منظوره والیبال، گل کوچک و ایستگاه تندرستی ویژه دختران و زمین چمن مصنوعی پسران است که با هزینه نزدیک 20 میلیارد ریال به بهره‌برداری رسید.
با افتتاح این طرح ها بیش از دو هزار مترمربع به فضای ورزشی دانشجویی دانشگاه صنعتی سهند افزوده شد و سرانه مکانهای ورزشی روباز این دانشگاه به حدود 3 مترمربع رسید.
معاون وزیر علوم و رئیس سازمان امور دانشجویان امروز در مراسم افتتاح اماکن ورزشی دانشگاه‌ سهند تبریز، نگاه بنیادی و تخصصی به مقوله ورزش را سیاست های این وزارتخانه بیان و خاطرنشان کرد: تلاش داریم ورزش را از حاشیه خارج و به متن دانشگاه‌ها وارد کرده و آن را از حالت فوق برنامه و یا نگاه تفریحی، رفاهی خارج کنیم.
داداش پور اظهار داشت : اگر بخواهیم به جامعیت علمی دست یابیم، حوزه ورزش هم از این نوع نگاه نباید مغفول بماند و در این حوزه هم اگر بخواهیم پیشران باشیم، باید دانشگاهها، به ویژه دانشگاههای صنعتی و دانشگاههایی که دارای دانشکده تربیت بدنی هستند، در تولید تجهیزات ورزشی در این عرصه پیشگام باشند و به خود کفایی دست یابیم.
وی با بیان اینکه در پی رساندن مکانهای ورزشی دانشگاهها به استانداردهای مطلوب هستم افزود: سرانه سالن‌های ورزشی سرپوشیده دانشگاههای تحت پوشش وزارت علوم هم اکنون 96 سانتی متر است که با احتساب سالن‌های روباز این رقم به 2 متر و 10 سانتی متر می رسد.
وی ارتقاء سلامت روان دانشجویان، توجه به تقویت فعالیتها و برنامه های ورزشی، توسعه دفاتر مشاوره و غنی سازی اوقات فراغت دانشجویان را از اولویتهای سازمان امور دانشجویان کشور عنوان کرد.
انتهای پیام/
افتتاح دو طرح ورزشی در دانشگاه صنعتی سهند نصر

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار