رئیس سازمان صمت آذربایجان شرقی خبر دادک

آغاز عملیات پروژه بزرگترین معدن آلومینیوم نفلین سینیت/ تولید خودروهای کِشنده در تبریز

1401/05/06 - 12:47 - کد خبر: 69802 نسخه چاپی

نصر: رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان شرقی گفت: پروژه بزرگترین معدن آلومینیوم نفلین سینیت در استان بعد از 20 سال در حال اجرا است که این خبر خوشی برای مردم استان است.

به گزارش نصر، صابر پرنیان امروز در همایش تجلیل از فعالان فرهنگی، اقتصادی و اجتماعی آذربایجان‌شرقی با بیان این که باید آذربایجان شرقی و تبریز را به قطب اقتصاد کشور تبدیل کنیم، اظهار کرد: باید تبریز را به شهر جشنواره‌ها، شهر نمایشگاه‌ها، شهر صادرات، شهر کسب و کار و شهری شاد برای جذب سرمایه‌گذاران تبدیل کنیم چرا که این ظرفیت در تبریز و آذربایجان شرقی وجود دارد.
وی افزود: آذربایجان شرقی با ۸.۸ میلیارد تن ذخایر معدنی در رتبه اول کشور و از نظر اشتغالزایی در بخش معدن رتبه دوم و از لحاظ تعداد پروانه‌های بهره‌برداری رتبه سوم را دارد.
پرنیان ادامه داد: در جریان سفر ریاست جمهوری اتفاق بزرگی در حوزه مس افتاد به طوری که با تشکیل شرکت مس آذربایجان، مردم از عواید این اقدام بزرگ بهره‌مند خواهند شد.
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان شرقی گفت: پروژه بزرگترین معدن آلومینیوم نفلین سینیت در استان بعد از ۲۰ سال در حال اجرا است که این خبر خوشی برای مردم استان است.
پرنیان ادامه داد: صنعت آذربایجان، درون‌زاترین صنعت کشور است که متکی به بخش خصوصی است.
پرنیان با بیان این که ۱۱ هیات خارجی از تبریز برای توسعه مبادلات تجاری و صنعتی بازدید کرده اند، گفت: دیروز در جریان بازدید از کارخانه کاشی تبریز، فعالان اقتصادی خارجی با دیدن ظرفیت های اقتصادی، صنعت تبریز را اعجاب‌انگیز توصیف کردند.
وی با اشاره به اهمیت اجرای طرح مردمی سازی یارانه ها افزود: با یارانه چار هزار و 200 تومانی اقلامی به کشور وارد می شد و ثروت مردم به جیب تعداد خاصی از افراد می رفت که در این زمینه دولت سیزدهم با شجاعت یارانه را از حلقه اول به حلقه آخر منتقل کرد تا یارانه به صورت مستقیم به دست مردم برسد.
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان شرقی به ظرفیت های بی‌شمار استان اشاره کرد و گفت: تبریز پایتخت شیرینی و شکلات کشور است و باید به تبریز و آذربایجان شرقی افتخار کنیم.
پرنیان با بیان این که در سرمایه گذاری بخش خصوصی در حوزه فولاد رتبه اول را داریم، اظهار کرد: در تولید خودروهای کشنده در رتبه اول قرار داریم و همچنین قطب قطعه‌سازی هستیم.
انتهای پیام/
آغاز عملیات پروژه بزرگترین معدن آلومینیوم نفلین سینیت/ تولید خودروهای کِشنده در تبریز خبرگزاری فارس

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار